Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '07

 
Kategori
Müzik
 

Benim seçtiklerim (4) - Şiir

Benim seçtiklerim (4) - Şiir
 

Müzik kategorisinde yazdığım ve amacına ulaştığına inandığım seri bu blogla sona eriyor. Siz, Blog Treni'nin yolcuları ile bu şarkıları birlikte söylemek, birlikte dinlemek çok güzel bir duygu. Çoğunuzun bildiği bir adresi yazdım bu şarkılara ulaşmak için. Herbiri kendi kategorisinde, yeri ayrı olan şarkılar. İzleyip dinlediğiniz bu eserler sevdiklerimin çok azı.

Herşey yazmakla anlatılamıyor. Yağmuru ıslanarak, soğuğu üşüyerek, karanlığı yalnız kalınca, aydınlığı etrafınızda bir sürü dost gördüğünüzde anlarsınız. Müziği size dinletmeseydim nasıl anlatırdım ki. Benim seçtiklerim'i bu amaçla başlatmıştım. Dilediğiniz zaman benim seçtiklerimi, dilediğiniz zamanda başka bir şarkı dinlemek, izlemek için adres 'Youtube' ve benzeri web siteleri olacak.

Herşeyi tadında bırakmak en güzeli. Yıllar evvel TV'de izlediğimiz "İkinci bahar" dizisi çok beğenilmişti. Benim de beğenerek baştan sona izlediğim ender dizilerden. Oyuncuların diziye çok yakışmasının yanısıra bu kadar çok ilgi görmesinin bir başka nedeni de tam yerinde bitmesi. Tadı damağımızda kaldı derler ya işte öyle bir şey. Uzatılmadı. Araya başka yeni karakterler girmedi. Benim düşüncem de öyle. Tadında bırak, uzatma.

Final çok farklı, şiirler var son bölümde. "Edebiyat-Şiir" kategorisinde yazan ve severek okumamızı sağlayan;

Özge Dinç, Ersan Erçelik, Erhan Tiğli, Aydın Tiryaki, Üç Nokta, Müyesser Saka ve daha bir çoğunuz. Bloglarınızı okuyan, yorum yazan - yazmayan nice şiirseverler,

Şiirlere ayırdığım bu son bölüm sizlere ve tüm okurlarımıza.

Öncelik "Orhan Veli Kanık" sevginiz için. Orhan Veli kendini anlatacak. Müşfik Kenter'den dinleyeceksiniz;

Ben Orhan Veli

http://fizy.org/yD8vLXFvYv6g

Sonra çok bilinen şiiri;

"İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı". Yine Müşfik Kenter.

http://fizy.org/y5KT3OHwmhaS


Cahit Sıtkı Tarancı'nın "Yaş otuzbeş, yolun yarısı eder" şiirinde aklımıza Hümeyra geliyor. İfo'su. Hümeyra şarkısını söylerken sanırım çok eskilere gideceğiz.

http://fizy.org/yLaG5s9THGT6


1925 Menemen/İzmir doğumlu hemşehrimiz Attila İlhan'ı da anmadan geçemeyeceğiz. Çok yakın bir zaman önce (11 Ekim 2005) aramızdan ayrılmıştı. Çok sevilen iki şiiri var sırada:

Ben sana mecburum

http://fizy.org/yH-rtkk-eGp5

An gelir

http://fizy.org/yJr8D22_Xez5


Şair Sezai Karakoç'un şiirini ise bir dostum listeye almamı istedi. Çok güzel bir şiir, bilenleriniz mutlaka olacaktır. Bu şiiri önce arkadaşım, herşeyden öte saygı duyduğum dostuma, sonrasında özellikle hafta sonu gündeminin yoğun olması nedeniyle bir sürü blog ve yorum içinde boğulan sevgili editörlerimize armağan ediyorum.

Sacit Onan'dan dinliyoruz.

Mona Roza

http://fizy.org/y1qRZKvoZepV

Ve blogun ve de serinin son şiiri Nazım Hikmet'e ait. Şarkı ile özdeşleşen Zülfü Livaneli söyleyecek.

Karlı kayın ormanında

http://fizy.org/yUgIt5sAb28t


Şüphesiz ne şiirleri, ne de şarkıları dinletmek, anlatmak, yazmak için bloglar da yetmez insan hayatı da.

Bu ve diğer üç "Benim Seçtiklerim" serisi burada, bloglarım arasında her zaman ziyaretinize açık. Sevdiğiniz başka şarkılara da ulaşmak artık kolay. Adres belli.

Ayrıca, sizlere dinlettiğim dört serideki tüm şarkı ve şiirleri, büyük bir özveri ve emekle Youtube sayfalarına taşıyan, tanımadığımız dostlarımıza da bu mutluluğu bizlere yaşattıkları, bizimle paylaştıkları için teşekkürü bir borç bilirim. Ellerine sağlık.

Müzik, şiir yaşamınızdan eksik olmasın. Mutlu kalın.

Resim: (siirlersairler.blogcu.com) dan alınmıştır.

 
Toplam blog
: 240
: 2494
Kayıt tarihi
: 13.04.07
 
 

6 Mayıs, bir Hıdırellez günü "Merhaba dünya" demişim. Geçen elli küsur yıl. Bir şarkı vardır Osma..