Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Beyaz Çikolata Farkı

Tatlı yazalım tatlı konuşalım.” mantığıyla koşarak köşeme geldim! Uzun zamandır bahsetmediğim bir konu aklıma geldi. Daha önce farklı çikolata çeşitlerinden ve 4.çeşit çikolatadan bahsettiğim uzun bir yazı var, takip edenler hatırlar.

 Bu sefer de merak edilen bir başlık sizlerle: Beyaz çikolata!

Özge, “ Beyaz çikolata nasıl üretiliyor? Madem çikolata diyoruz, rengi nasıl öyle beyaz kalabiliyor? İçinde ne var bunun? Kakaosu yok mu? “  soruları ilk akla gelenler. Çikolata dediğimizde aklınıza ilk gelen tabi ki kahverengi normal çikolata işte… E bir de beyazı var ki ben bayılırım.  Tam olarak şöyle, bileşiminde kakao kuru maddesi bulunmayan çikolatadır kendisi. Beyaz çikolata bileşiminde en az %20 kakao yağı, en az %14 süt kuru maddesi ve en az %3,5 süt yağı bulunuyor. Kakao ve kakao yağı aynı şeyler olmadığı için bu ayrımı yaptığınızda renginin beyaz kaldığını farkedebiliyorsunuz. Genelde sütlü çikolatayla da karıştırılabiliyor, renginden dolayı bazı tüketiciler ona her ne kadar sütlü dese de “Ben beyaz çikolatayım, beni karıştırma.“ tepkisini vermekte haklı. Çikolata dediğimiz zaman da akla ilk olarak gelmediğinden dolayı biraz bozuk attığı oluyor ama neyse… Daha fazla konuyu saptırmayalım, her ne kadar durum böyle olsa da bir gerçek var: Tüketiciler tarafından merak ediliyor mu? Evet.

Gıda sektöründe beyaz çikolatanın yerini araştırdığımda artık birçok alanda kullanıldığını görebiliyorum. Dondurmalar, kekler, pastalar, pudingler, kahveler… Damak tadımıza uyuyor ve hoşumuza gidiyor genel olarak. Benim için çikolatalar arasında ilk sırada geliyor, öyle çok hayranı olmasa da belli bir tüketici topluluğu var onu seven dediğim gibi. 4.çeşit çikolata çıktı, ben hala beyaz çikolatanın pabucunu saklıyorum, bir yerlere fırlatmadım. 5. çeşit çikolata çıkarsa burada tekrar bir kritiğini yaparız, o zaman düşünürüz. Şimdilik bizimlesin.

Sağlıkla Kalın!

Not: “ Beyaz çikolatanın yeri başka. “

Gıda Mühendisi

Nermin Özge BİLGE

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..