Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Gıda Sektöründe Öğreticilik

Oh be! O kadar güzel bir haberle geldim ki, okuduktan sonra bazılarınız “ Aman bu muydu? “ bazılarınız da “ Sonunda… “ der belki ama ben bir içimi dökeyim şuracıkta. Hep üzerinde durduğum bir konu var, tüm sektörlerde eğitim konusunun ve bilinçli bireyler olmanın üzerinde durulması gerektiği. Bunu defalarca kez yazdım, bana göre bir kelime bile çok önemli. Birilerine bir kelime bile öğretebiliyorsak, anlatabiliyorsak, zihninde canlandırabiliyorsak daha güzel ne olabilir?

Haberler tabi ki gıda sektöründen! Aylar önce sizlere bir bisküvi üretiminden bahsetmiştim, yurtdışında bir üretici bisküvilerin üzerinde kabartma sayılar şeklinde çarpım tablosuna yer vermiş. Bundan çok etkilenmiştim, hemen köşede yazıp “ Biz neden böyle bir üretim düşünemedik? Çok güzel, hem eğlenceli hem de eğitici değil mi?” demiştim.  Bizim üreticilerimiz hiç boş durur mu? Çok güzel bir uygulamadan haberdar oldum.

Kahramanımız: “ Balık kraker.”  

Bildiğimiz kraker evet, karakter olarak yıllarca yediklerimizden farklı ama duydunuz mu? Dikkatimi çeken balık kraker ambalajındaki yazıları hemen okumaya başladım, bir de farkettim ki çocukları güzelliğe, iyiliğe ve bilince teşvik eden bir internet kanalı açılmış. Balık krakeri tüketen çocuklar internet üzerinden bu kanala girince, “ Profesör Balık ile Deneyler”, “Gemiler Nasıl Batmaz?”, “ Profesör Balık Cevaplıyor: Neden Göz Kırparız?”,  “ Kuşlar Nasıl Uçar?”, “ Arılar Nasıl Bal Yapar? “ gibi soruları cevaplayan sevimli balık krakerlerle karşılaşıyorlar. Madem internete giriliyor, madem vakit geçirmek istiyor çocuklar? Bir kelimeyi öğrenmek bile çocuklar için bu kadar değerliyken, sorgulayabilmek ve soruların cevaplarını alabilmek tarif edilemez bir mutluluk!  Bir de bunun üzerine yeşil rengini sebzeden alan sebzeli balık kraker üretimini de duydum, onu da başka bir yazıda sizinle mutlaka paylaşırım. Güzel şeyler oluyor sektörümüzde…

Bu teknolojik çağda, gereksiz ve tehlikeli birçok şeyle karşı karşıya kaldığımız dönemde böyle güzel ve ince bir düşünceyi ortaya çıkaran üreticiyi ben gönülden kutluyorum.

Sağlıkla Kalın!

Not:  “Yetişkinler de çaktırmadan izleyebilir bence.“

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..