Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

14 Nisan '22

 
Kategori
Anılar
 

Bilenlere Bilmeyenlere 2

HOCALARIN HOCASI MEHMET İRİ HOCA
 
 
Bilenlere Bilmeyenlere 2. bölüm/ (konu, dünden devam.)
 
Mehmet İri kendi kalemini konuşturmaya 1946 yılında
Burdur Gazetesi'ne şiirler yazarak başlamıştı. “Demet, Adım,
Duygu Seli " dergilerinde Isparta' da yayınlanan ve bana ait olan başta 
“Reform Gazetesi” ile başka illerdeki diğer bazı yerel gazetelere,  
“Tekirdağ ve Edirne gazetelerinde” de yazıları neşredilme imkânı bulmuştu. 
 
1956 yılında vatani görevini Samsun ilinde yedek subay olarak
tamamlayan Mehmet İri, daha sonra öğretmenlik mesleğine
kaldığı yerden devam etmiş ve görevinde yirmi beş yıllık iken
“Isparta Fevzi Paşa İlköğretim Okulu'ndan emekliye ayrıldı.
 
Dernekçi, Araştırmacı ve Eğitimci yazar olarak tanıdığım
Mehmet İri hocamın Isparta'nın yetiştirdiği değerlerden biri
olduğunu bilerek, değerinin hiç yitirilmemesini diliyorum.
 
Emekliliğinden sonra kendini tümüyle edebiyata veren yazar;
gazetelere şiir, öykü, eleştiri alanlarında ürün vermesine karşın,
daha çok kitap yazarlığında yoğunlaştı. Yayınlanan kitaplarını
hep kendi imkânlarıyla hayata kazandırdı. Bunu yaparken
maddiyat ummaz, maneviyat beklerdi. Çünkü kendisi yaşarken
kıymeti bilinmeyenlerdendi.
 
Bunları yazmadan önce, yöremdeki yerel basının geçmiş sayılarına göz
attım, Mehmet İri hocam ile söyleşiler aradım bir süre.
Bulamadım. Keşke kendi kalemi dışında birileri de onu gazete
köşelerinde yazsaydı, yazabilseydi. Bu illa övgü olmayabilir,
eleştiri de olabilirdi; dişe dokunacak, akılda kalacak azıcık şekilde de
olsa bir şeyler yazılmalıydı. Hakiki yazarlarımızı gelecek kuşağa
hatırlatacak mutlaka özgün koleksiyonlar yapılmalıdır.
 
Mehmet İri hocamın yayımlanan son kitabında, yine herkesin kendinden bir şey bulacağı konular vardı.
Yaklaşık 25 yıldır dost olarak bildiğim Mehmet hocam unutmamış, kitabını bana da imzalamıştı. 
 
(Kendime ait olan Reform Gazetesi'nde, Mehmet İri hocam üç yılı aşkın bir
zaman köşe yazarlığı yapmıştı.)
 
Yazara sevginin, saygının harmanlandığı alanda yer almak
bir başkadır. Öğretmen Evinde emekliliğini bir kaç
dostlarıyla sohbet ederek geçirmeye çalışan Mehmet hocanın yanına
gelen ziyaretçileri görüyordum, ara sıra uğramışlıklarımda;
onlarca öğrencisi. Hepsi de büyük yerlere gelmiş, kimi vali olmuş, kimi kaymakam, 
kimileri üniversitelere hoca olmuş, “Hocam” diyerek Mehmet hocama
içten sevgi göstermeleri beni de mutlu ediyordu.
 
Soyadıyla eşdeğer “İri” yüreğiyle, ilerlemiş yaşına rağmen
hâlâ insanlığa hizmet etmeye çalışan biriydi Mehmet İri. Ve o, yeryüzü için dünlerde vardı.
Bir kaç yıl önce Hakk'ın rahmetine kavuştu. Doğduğu yer olan Gelendost ilçesinin Yenice köyünde toprağına kavuştu.
 
Güzel bulduğu her şeye önem verir, çirkinlik diye yorumladığı kibirden kaçınırdı. Övülmekten hiç hoşlanmazdı. Yarının gençleri için kaygı duymazdı. "Allah onlara da güzellikler sunacaktır," der dururdu.
Onun gibi nice değerli yazarlarımız ve şairlerimiz bugün de varlar, yarın da var
olmalılar. Bir kıymet yaşarken takdir görmeli...
 
Mehmet İri hocam vefatı öncesi son yayımladığı kitabını, 
şahsıma şu satırları münasip görüp imzalamış:
“Çok muhterem Ayfer Aytaç Hanım, Reform
Gazetenizi çıkardığınızda, ben de sizin bu gazetenizde köşe
yazarı olarak çalışmaya başladığımda sizin güzel yüreğinizi de tanıdım. 
Sizin idealist bir yazar ve demokratik yaşantılarınızı öğrenmiş bulundum.
Fakat ne yazık ki bu devir insana inanmaca devri değil. Ama
size naçizane dileğim yolunuza ve ideallerinize devam, derim.
Yılmadan devam. 24/06/ 2010 Mehmet İri ”
 
Siz en iyisi Mehmet İri hocayı tanımak için yukarıdaki
satırları bir kez daha okuyun. Isparta'yı üç kuruşluk çıkarına
alet edenlere, “Gerçek yazarını, çizerini, şairini” bilmeyenlere,
yılışıklık yapanları baş tacı edenlere inat, okuyun! 
 
“Isparta'm seni çoğaltıyorum içimde, sana saklanıyorum.
Sen güzelsin, bir gün senin barındırdıklarında güzelleşecekler
eminim” diye düşünüyorum.
 
Ayfer AYTAÇ * ayferaytac.com
 
 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..