Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '12

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bilinçli Tüketici ödülünü nasıl almıştım !..

Bilinçli Tüketici ödülünü nasıl almıştım !..
 

net'ten (Numunelik )


Toplumumuzda tüketici bilinci bir türlü yerleşemedi.

Batı Dünyası, bu sorunu çözeli bir asır olmuş.

İnsan haklarının bir parçasının da tüketici hakları olduğu bilinmelidir.

Yıllarca emek verip alın terinin ve göz nurunun karşılığında kazandığımız gelirlerimizle irili ufaklı taşınır - taşınmaz mal sahibi oluruz.

Peki bu harcamalarımız karşısında aldığımız mal ayıplı çıkarsa ne yapıyoruz ?..

Hemen satıcıya koşar derdimizi anlatırız…Satıcı da tüketicinin derdine derman olmak yerine duyarsız davranırsa ne olur?..
Bilinçsiz tüketici isek karşımızdaki sorumsuz satıcıyla gergin saatler yaşarız...Olan yine bize olur…Tıss tıss evimize döneriz.

Bilinçli tüketici ne yapar?..

Elinde var olan belgelerle kaymakamlık veya valilik bünyesinde oluşan Tüketici Hakem Heyetine bir dilekçeyle başvurur ve hakkını arar. Böylece vatandaşlık haklarını kullanır.

Herkese de örnek tavır sergiler. Bunu yapmayanlar da kaderine küser, uğradığı haksızlığı sinesine çeker.

* * * * * *
İzmir'de 2000 yılında Bilinçli tüketici ödülü almıştım. Bu ödülün hikâyesini sizlerle paylaşmak istiyorum. Hak arama savaşım uzun soluklu birer macera filmi gibi; ama ben ,çok özet geçeceğim…

1997 yılında yeni aldığım otomobilimin lastiğinden garip sesler geliyordu. Firma, şikâyetime ilgisiz kalınca Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının Ankara şubesine şikâyet dilekçesi göndermiştim…

Varan 1…

•    Gelen eksper (Uzman ) beni haklı buldu ve lastiği yenilediler.

Varan 2…

•    Aynı otomobilimin kaptan koltuğu  seyahat anında kırıldı. Firma şikâyetimi sumen altı edince, aynı yoldan hakkımı aradım ve yeni koltuğumu aldım.

Varan 3…

Başka bir aracımın benzin otomatiğindeki sorunun fabrika hatası olduğu anlaşılınca, hakem heyetiyle problemi çözdüm.Firma bir de yedek otomatik hediye etmişti.

Varan 4…

Yeni aldığım bulaşık makinesinin ön paneli kısa sürede sarardı.Firma''Olur böyle şeyler;insan bile sararıyor !.. ‘’ diye atlatınca, tüketici derneği aracıyla hakkımı aradım ve panel yenilendi. Bu sefer firma hem sararmıştı; hem de morarmıştı…

Varan 5…

Başka bir aracımın radyatöründeki hatanın fabrikadan kaynaklandığını ispatlayınca, o model araçların tamamının radyatörleri Türkiye çapında değiştirildi.

Varan 6....( Bu davam çok yeni )

Yeni aldığım daire, 3 katlı bir apartmanda olduğu halde apartmana 5 kat olarak yanlış mimari rapor veren ve bizleri ortak  su sayacı işkencesine sokmak isteyen belediyeyi hakem heyetine şikayet ettim. Binamızın 3 kat olduğunu kabul edip özür dileyen belediye yetkililerine , Ortak saati söktürttüm ve şimdi de yaptığım masrafları geri almak için tüketici hakem heyetinin raporunu bekliyorum...

. . . . .

Buna benzer irili-ufaklı tüketici sorunlarımı belgeleyip yarışmaya katıldım ve ödülümü almıştım.

Yarışmanın sponsoru olan Tansaş da bir sürü alışveriş çeki hediye etmişti..
İzmirin rahmetli defterdarı Erdinç Gönenç adına düzenlenen bu yarışma ne yazık ki beş kez düzenlendi ve 2001 itibariyle de yapılmadı.

. . . .

Şimdi sıkı durun...Bu öyküler çok ilginçti...

Yarışmada birinciliği alan kişi Ağrı'dan bir koyun çobanıydı. Yeni aldığı yerli arabasında çıkan sorunları gideremeyince firmaya başvurmuş. Adeta kovulmuştu.

Hakkını mahkeme aracılığıyla almıştı ve otomobili yenilenmişti. Hatta ,tazminat bile kazanmıştı. Kış koşulları nedeniyle ödülünü almaya gelemeyince İzmir'deki damadı gelip almıştı.

Ödül alan diğer  doktor arkadaşımızın öyküsü bir hayli ilginçti....

•    Genç doktor, 1999 yılında, İzmir'in ünlü bir sinemasına girer ... Fakat , zamanı geçmesine rağmen gösteri bir türlü başlamaz...Doktor, sinema yönetimini uyarır..Hakarete uğrar ve kovulur...Nedeni de az seyirci olmasıymış(?) Hemen avukata başvurur...Mahkeme başlar..Bir yıl sonra sinemaya kapatma cezası ve sayısını hatırlayamadığım kadar bilet cezası da tazminat olarak mağdura verilir...

•    Bir  başka ödül sahibi ise İzmir Belediyesinin çukuruna düşmesinden dolayı ,yırtılan ve lekelenen pantolonu için dava kazanmıştı... Belediye ilgiliye tazminat ödemek zorunda kalmıştı...

............
Daha buna benzer yüzlerce tüketici öyküsünü sizlerle paylaşmak istiyorum...
Siz de anılarınızı kısa yorumlarla yazarsanız sevinirim.
Tüketicinin haklarını koruyan yasa hükümlerini ve hak arama yollarını internetten rahatlıkla öğrenebilirsiniz.
Unutmayalım ki  haksızlıklar karşısında suskun kalanlar, masumların da haklarını gasp ederler…
Bilinçli tüketici olma yolunda sağlıklı günler dilerim.

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..