Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '12

 
Kategori
Mizah
 

Rüşvet mi ?.. O da ne ?..

Rüşvet mi ?.. O da ne ?..
 

Tapu dairesinin önünde bir kuyruk var ki inanamazsınız... Ev alanlar, satanlar...

Arsa paylaşanlar, miras bölüşenler gırla gidiyor...

Benim de kıytırık  bir ev alış-veriş işim vardı... İşimi çabuk bitirebilmek için, tapu dairesinden önceden randevu almıştık.

Sabahın köründe sıraya girmiştik...

Bir türlü sıra bize gelmiyordu... Sinirden duvarları tekmeliyor; hırsımızdan tapu evraklarını ıssırıyorduk.

Tam ümidi kesmişken emlakçı Tırnakçı Tahrir Abiye rastlamıştık. Tahrir Abi hemen lafa girivermişti.

- Ne o dostum ?.. Sıkıntılı bir halin var gibi ?..

- Evet !.. Kuyruğu görüyorsun... Sabahın köründen beri bekliyoruz... Neredeyse mesai bitecek !.. Biz daha giremedik içeriye...( Tahrir Abi beni kenara çekip fısıdamıştı )

- Dostum, alıcıyla sen 100'er kağıt toslayın bana... İşinizi 2 dakikada halledeyim...

- Ne demek yani ?..Rüşvet mi bu istediğin ?..Ayıp yahu !..Seni boş yere orta ikiden sahtekarlık  yüzünden okuldan atmamışlar !..Yuh !.. Emlak Danışmanlığı sertifikanı da nasıl aldığını bilirim !..

-  İyi ki beni okuldan atmışlar dostum !.. Bak sen 2 fakülte bitirdin de ne oldu ?. '' Nohut oda, bakla sofa '' evlerle uğraşıp duruyorsun... Benim sitelerim var gel de bir gör !.. Hem  bu şişko müdür senin yüzüne bakmaz... Gel, 200 tl virin, senin gül hatırın için halledeyim işini !..

- Nayyırr... Nolamaz... Git başımdan... biz haram para yemedik... İşimizi de kendimiz hallederik !..

-Hah haa... Daha çook beklersin ... iyi düşün... Ben buralardayım... Bir telefonun yeter!..Eyvallah !...

- ?..**!!.??..***!..*...ülenn !..

. . . . .

Mesai bitmesine 10 dakika  kala içeri çağırılıyoruz...

Anan adın... baba adın... Fotoğrafın... derken ... Yan odadaki müdürün karşısına çıkıyoruz..

Şişman ve suratsız müdür, asık suratla evraklarımıza baktıktan sonra... hiç yüzümüze bakmadan homurdanıvermişti...

- Alıcının nüfus cüzdanında kimlik nümerosu yok... Gidin yeni cüzdan çıkartın ... Ööööle gelin... haydi yallah !...

- Etme müdürüm... sekiz saatir burada ağaç olduk... Cüzdan bir aydan önce çıkmaz... Hallediverin şu işi !..

- Çıkın efendüm dışarı... Töööbe... töööbee... sinirg etmeying adamı !.. Töööbe tööbee...

Odadan hemen çıkıyoruz... Ben, aceleyle ve öfkeyle telefonumu açıp Tırnakçı Tahrir Abiyi arıyorum...

Tahrir Abi geliyor... Evraklarımızı alıp müdürün odasına saniyesinde dalıyor... İki dakika sonra karşımıza geliveriyor. Evraklarımızı arkasında saklıyor... Gülüyor...

- İşiniz temam... Toslayın bakem 250 tl...

- Yahu az önce 200 tl demiştin ya !..

- O zaman öööleydi  devir değeeşti .heh hee... 150 tl müdürün yasal  hakkıydı... Cebimizden virdik !..

- Tamam al! Yahu müdür korkmadan 150 tl'yi aldı ha ?..Vay anasını sayın seyirciler. Hem de yasal ha!.

- Evet senin habarın yoh... Yeni ganun çıktı... Alan da veren de mübarektir... Veren el daha mübarektir.

Olaya şaşkın, işimin bitişine sevinçli karışık duygularla oradan ayrılırken, gözüme bank üzerinde buruşuk duran yerel gazete takılıyor. Haber manşetten verilmiş...

'' Yeni çıkan yasayla rüşvet veren de alan da eğer anlaşırsa; suçlarını itiraf ederlerse affedilecekler !.. ''

Tahrir Abi, büyük adam... Bizler küçük adamlarız...

Şimdi Tahrir Abi, birisine 20 milyar rüşvet verse... Aralarında güzelce anlaşıp gerçek parayı gizleyerek bir senaryo yazsalar...

Sonra ,Tahrir Abi, polise gidip de ' - Falan kişiye 200 tl rüşvet verdim !.. Hah haaaayt !.. ' diyerek itiraf etse !...

Alan abimiz de polise gidip :

'' - Evet 200 tl rüşvet aldım... Sobee !... Özür dilerim... Bu bir kamera şakasıydı.. Parayı devlete iade ediyorum ''  derse karakoldan çiçek konfetileriyle mi uğurlanacaklar ?..

Sonra üste kalan ''19 milyar sekizyüz tl '' bir güzel afiyetle yenecek ha ?..

Ödül de verilebilir bunlara...

Evet, hatta bu durumda, bütün günahlarından da arınmış olacaklar !..

Yok... yok... benim kafam çalışmıyor...

Yasaları da takip edemeyecek kadar cahilmişim de haberim yok !..

Okuyup da çifte diplomalar aldık da ne oldu ?..Tapucu yüzüme bile bakmadı...

Yaşasın Tahrir Abi !.. Yaşasın adalet !..

* * * * * * *

* Bu yazı bir  mizahtır... Kahramanların gerçekle ilgisi yoktur... Yeni tiyatro oyunumun, sadece  bir bölümüdür. :)

 

 

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..