Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '16

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bir basımevi ve bir okul

Bir basımevi ve bir okul
 

 

 

Yazımızın başlığından da anlaşılacağı üzere;  sayfamda EGE BASIM ve YESEVİ OKULLARI’ndan söz edeceğim. Bir şey mi dediniz? Evet, ikisi bir arada... İzniniz olursa önce bir tanıtımda bulunayım.

 

 

 

                                                 Ramazan GÜVEN kimdir?

1960 yılında İzmir ili Dikili ilçesi Merdivenli Köyü’nde doğdu. İlkokulu köyünde, ortaokulu Dikili’de okudu. Bergama Meslek Lisesi’ni bitirdi.. 1979 yılında İstanbul Yüksek Teknik Öğretmen okuluna girdi. Okul,  Marmara Üniversitesi’ne bağlanarak Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi adını aldı. 1984 yılında Fakültenin Metal işleri Öğretmenliği Bölümünden mezun oldu.

1981–1984 yılları arasında Necdet Uçar, Süleyman Akbayır, Osman Şener hocaların öğrencisi olarak Haydarpaşa Demir Spor’da amatör olarak serbest minder güreşi yaptı.

Kısa süre makine parçaları ve plastik kalıp üretiminde çalıştı. 1985 yılının temmuz ayında makine üzerine kendi firmasını kurdu. 1987 yılında makine firmasını arkadaşına devrederek öğrencilik yıllarında hem çalışıp hem de okuduğu matbaacılık işine adım attı. İdeali olan ajans ve matbaacılığın başlangıcı Ege Ajans’ı kurdu.  Önceleri ipek baskı (ipek baskı) ve fason grafik işleri yaptı. 1992 yılında ofset baskının başlangıcı olan gestetner baskı makinesi alarak kendi bünyesinde ofset baskı işine başladı.

1995 yılında firmasını Ege Reklâm Basım Sanatları Ltd. Şti. (Ege Basım) adı altında şirketleştirdi.  Ege Basım; Şimdilerde 100’ün üzerinde saygın yeri olan önemli basımevi konumunda Ataşehir’de çalışmalarını sürdürmektedir.

2009 yılından bu yana Dahi Yayımcılık adı altındaki yayıneviyle üretim ve yayıncılık yapmaktadır. Sahibi oldukları Özel İstanbul Yesevi Okulları, 2011–2012 yılından beri öğretim ve eğitimini sürdürmektedir.

Ramazan Güven, Çardak güreş ağalığı yaptı. Geleceğe yönelik planları olup yağlı güreş sporuna karşı yoğun ilgisi sürmektedir.

Çalışmalarını sürdürdüğü kimi sosyal etkinlikler:

                         * Doğuş Üniversitesi’nde öğretim görevlisi,

                         * İstanb. Teknik Öğretmenler Derneği Kurucusu ve Başkan Yardımcılığı,

                         * 2002–2008 yılları Basın Sanayi Vakfı Yönetim Kurulu Üyeliği,

                         * 2008–2013 İstan. San. Odası Basın Yayın Kom. Başkan Yardımcılığı,

                         * 2013–2017 yılları Basın Yayın ve Ambalaj Komitesi Başkanlığı,

                         * Ataşehir Eğitim ve Kültür Derneği Kurucu ve üyeliği,

                         * İstanbul Masa Tenisi Vetaranlar Derneği üyeliği,

                         * ‘Çardaklıyız Biz Derneği’ yönetim kurulu üyeliği,

                         * İstanbul Sanayi Odası Organize Sanayi Bölgeleri…                                                            

 

EGE BASIM

(İstanbul'da kaliteli 30. yıl)

 

İstanbul-Ataşehir Esatpaşa’daki matbaa, 6700 m2 kapalı alanlı, yüz aşkın eğitimli çalışanı ile uluslar arası düzeyde her türlü ve kaliteli baskı hizmetlerini gerçekleştirmektedir. Anlatılmaz, görülür, diyebilirim.

Kaliteden ödün vermeksizin teknolojinin olanaklarını kullanarak müşteri memnuniyetine özen göstermektedir. Son yıllarda Fransa, İngiltere ve Almanya gibi ülkelerde açılan fuarlarda da uluslar arası düzeyde yerini almaktadır.

İşim olsun ya da olmasın uygun zamanlarda EGE BASIM'a ziyarete giderim. Girişte Tülay Yıldırım, güler yüzle karşılar ve yönlendirir. Damla Güven'e uğrar, kahvesini içerim. Sedat Güven’e ‘merhaba!’ der, yoğun olduğundan kısa görüşürüm. Karşılaştığımda Nazım Bilgi ve Murat Kurumlu ile selamlaşır ve hal hatır sorarız.

Ağa Ramazan Güven tarafından içten ve sıcak ilgiyle karşılanırım! Ortak noktalarımız var. Ne mi? En azından meslektaşım… Orda kalma süresini duruma göre ayarlayarak söyleşimizi sürdürürüz… Tekrar görüşmek dileğiyle uğurlanırım.

 

YESEVİ OKULLARI

(Ortaokul - Anadolu Lisesi - Sağlık Meslek Lisesi)

 

Güven soyadına ait Kartal Köprüsü’nün hemen yakınında Özel İstanbul Yesevi Okulları öğretim ve eğitimini başarıyla sürdürmektedir. Sedat Güven, kurumun yönetim kurulu başkanı… Özlem Güven, kurucu temsilcisi… Mesleki Teknik Öğretime önem vererek çalışmalar yürütülürken bu yıl ortaokul ve Anadolu lisesinin de açılması planlandı ve kayıtlar hızla sürmektedir.

Okul Müdürlüğü görevini yürüten Ali Aydoğdu’yu müfettişlik görevini yürüttüğüm yıllarda Sultanbeyli’de ilköğretim müdürü (şimdilerde ilçe milli eğitim müdürü) görevinde olduğu yıllardan tanırım. Olumlu davranış sergileyen, cana yakın, kime nasıl davranacağını bilen, içten ve kaliteli bir eğitimci!

Günümüzde yöneticilik yapmak kolay değildir. Hele hele eğitim yöneticiliği… Okulu müdür yönetir, savından hareketle Ali Aydoğdu, her şeye karşın başarı ile görevini yürütmektedir.  Kırk yıl öğretimin ve eğitimin içinde, on yılda yakınında duran birisi olarak derim ki: Kendisinden ve engin deneyiminden yararlanılmalıdır.

Geçtiğimiz gün ziyarete gittim. Aydoğdu, olanca inceliği ile kapıda karşıladı. İşlerinin yoğunluğundan ve kimi çaba ve çalışmalarından söz etti. Okulun bölümlerini birlikte gezdik... Bir süre önce gerçekleşen ‘Bilim Şenliği’ konu edildi. Sergileri inceledik bir bir… Fizik Öğretmeni Esra Hacıbektaşoğlu; Paskal prensibini kavratmak amaçlı hidrolik kepçe ve asansörün çalışmasını anlattı. İlginç buldum ve asansörün çalışmasını ben de denedim. Biyoloji Öğretmeni Sinem Elbasan, projelerini gösterdi. Öğrencilerin öğrendiklerini proje olarak üretime nasıl dönüştürdüklerini gözlemledim.  Boğaz Köprüsünün yapılış ve salınım hareketi, güneş enerjisiyle pili şarj etme düzeneği ve öteki çalışmaları alkışa değer buldum!

Ancak, okullarımızın genelinde öğrencilere ve tüm çalışanlara davranış kazandırma yanı sıra kitap okuma alışkanlığının verilmesi elzemdir. Okumayan uluslar, başarıyı ve kaliteyi yakalayamazlar ve hiçbir zaman doğruya ulaşamazlar, düşüncesindeyim.

Müdür odasında iken okulun yönetim kurulu başkanı Sedat Güven geldi. Kısa ve öz söyleşimiz sonrası onlara veda ettim ve ayrıldım.

Yakınındaki Kartal Metro’sundaki merdivenlerden inerken belleğimden Başöğretmen M. Kemal Atatürk’ün o anlamlı özdeyişi geçti:

Eğitimdir ki; bir ulusu ya özgür, bağımsız, şanlı ve yüksek bir toplum halinde yaşatır. Ya da kölelik ve yoksulluğa terk eder.”

 

İLETİŞİM:

EGE BASIM

Tlf:0216 470 44 70

YESEVİ OKULLARI

Tlf:0216 452 6 452

 

 

NOT: Kimi fotoğrafları aşağıda slayt görünümünde izleyebilirsiniz!"

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..