Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '14

 
Kategori
Deneme
 

Bir bayram sabahım olsun istedim, zaman plan mı?

Bir bayram sabahım olsun istedim, zaman plan mı?
 

ZAMAN PLAN MI


Bilemedim hayatın plansız olduğunu. Oysaki plansız yaşamakmış hayatı. Sen ne kadar düşlerinde azıcıkla çok şey yapmaya çalışırken o azıcık dediğinde kaybolurmuş ya. Derdime dert ekledi planladığım düşlerim. Ne elzemli bir tat ki emeğim kayboluverdi elimden, uçtu bilinmez sorulara yüceldi. Sen ne kadar yılgın düşsen de kaderine yazılandan kurtulamazsın acısıyla tadıyla. Bir bayram sabahı istedim öyle ihtişamlı olsun ki kavgalar bitsin, aşağılamalar bitsin, böbürlenmeler bitsin, hor görmeler bitsin istedim. Sadece güzel olanı istedim. Hep beraber tebessümle yoğrulup yorgunluğumuz yanaklarımızdan dökülen gülüşlerimiz olsun istedim. Nafile köle gibi bir bayram sabahı yorgun bir omuz, akla uzanan darmadağınık düşünceler eklendi.  

Düş planı mı dedin gelecek planı mı asla ne gelirse onu yaşarım. İster sevinç  gelsin ister zulüm ben gönlüme meylettim gerisi ölüm. Çare si olmayan bir derde  gönül verdim. Yüreğimin yüreğine meyilli bir dua da saklı heceli. Sen diren lakin direnen sen oldukça acı çeken de sen olacakmışsın meğer sem. Bir bayram sabahım olsun istedim. Yalın sade öyle berrak olsun ki her düşlediğinde anılsın istedim.

Çok şey istedim sanırım.

Ben vazgeçtim planlardan vazgeçtim o düşlerden ne gelirse gelsin öyle yaşar öyle giderim. Yollarım yorgun düştü ayaklarıma kara sular indi. Aklım hece hece dua ya dururken alnım secdeye eğildi hiç kalkmadan. Yarab dindir içimdeki düşlerimi son ver bu kavgalarıma bitsin feryadım. Gün gelecek günler geçecek aynam bile beni görmeyecek. Sanki bir bulut kaplamış hayallerimi. Bir güneş doğsa içime tüm ışıklar yanacak ebediyete.

Aşktım aşıktım, kördüm köreldim, sağırdım sağırlaştım, dilsizdim dilsizleştim…

Öyle bir geceye uzandım ki sanki her şey beni terk ettiği anda sana kavuşacağım. Beyaz süsümle yeşil düşlere uzanacağım. Planımda yoksun ama ya bugün ya yarın ya da yarından yakınsın işte. Ve diyor ki:’’Üç şeyden asla kurtulamayız: gölgemizden, ölümden ve aşktan.’’

 

 
Toplam blog
: 360
: 1251
Kayıt tarihi
: 12.06.09
 
 

İnsanlar için en güzel hediye, hiçbir masrafa ihtiyaç göstermeyen tatlı bir  gülümseyiştir. Hz. S..