Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '13

 
Kategori
Kitap
 

Bir farkındalık romanı: Can Dostum

Bir farkındalık romanı: Can Dostum
 

Yabancı Yayınları'ndan çıkan Can Dostum, tam 52 hafta en çok satanlar listesinde kaldı.


Can Dostum, bir köpeğin ağzından onun birkaç yaşamını dinlediğimiz sıcacık bir roman. Köpek-insan ilişkilerinize yeni bir bakış açısı kazandıracak, hayvanlarla ilişkilerinizi sorgulatacak bu romanın kesinlikle size çok şey katacağını iddia ediyorum!

Can Dostum, W. Bruce Cameron tarafından kaleme alınan ve Yabancı Yayınları tarafından yayımlanan dokunaklı bir roman. New York Times Bestseller listesinde tam 52 hafta kalan kitapta, bize yaşadıklarını anlatan tüylü dostumuzun başından tam dört hayat geçiyor. Kitabı elbette anlatmayacağım ama bu kitabın sizde köpeklerle ilgili farkındalık yaratacağına eminim. Mesela onların tek amaçlarının, tek sevgi ve mutluluk kaynaklarının siz olduğunuzu, size yani insana ne kadar muhtaç olduklarını, sizin için her şeyi yaptığını ve yapabileceğini fark edeceksiniz ya da daha iyi anlayacaksınız. Ben kesinlikle anladım.  Onların kalplerinin ne kadar saf sevgiyle dolu olduğunu adeta ‘sizin için yaşadıklarını’ anlatıyor bu kitap. Yeri geldiğinde kahkahalarla güldürüyor, yeri geldiğinde de gözünüzden yaşları akıtıyor.

‘Bu kitabı bir köpeğin yazmadığına emin miyiz?’

Yazarın dili de çok akıcı, çeviri de oldukça iyi. Bazen kitaptaki dostumuzun kurduğu cümleleri okurken istemsiz bir gülümseme yayılıyor yüzünüze, çok sevimli bir anlatıma sahip. Amerikalı yazar Victoria Moran, kitap için yaptığı eleştirisinde ‘Bu kitap, yazar W. Bruce Cameron’ın bundan önceki hayatında bir köpek olduğuna ikna etti beni’ demiş. Kendisine kesinlikle katılıyorum! Yoksa bu kadar sahici bir bakış açısı, bu kadar sahici duygular nereden gelebilir ki! Okuduğunuzda ‘bu kitabın bir insan tarafından yazıldığına emin miyiz acaba’ diye düşünmekten alamıyorsunuz çünkü kendinizi. Hatta kitabı okurken köpeğim Hera’ya ‘Hera, sen kaçıncı yaşamındasın? Senin görevin ne acaba? Sen de böyle mi düşünüyorsun gerçekten?’ gibi sorular sormadan edemedim!

Can Dostum insanı o kadar etkiliyor ki, okuduktan sonra ‘insanlar bu hayvanları nasıl terk edebiliyorlar, onlara nasıl kötü davranabiliyorlar’ diye düşünmeden edemiyor insan. Onların bağlılıklarını o kadar iyi anlatıyor ki bu kitap.. Önceki yaşamındaki sahibini düşünerek uykuya dalan, onun özlemiyle yanıp tutuşan, ‘çocuğum için her şeyi yapabilirim’ diyen bir canlı var karşınızda. Siz bu canlıyı size bu kadar bağlı ve muhtaçken nasıl terk edebilirsiniz, nasıl o canlıya kötü muamele gösterebilirsiniz? Bence bu kitap en çok köpeklere yarayacak. Çünkü bu kitap, onlar hakkında farkındalık yaratmak için biçilmiş kaftan.

Son olarak; ‘Lütfen o canlıları terk etmeyin, onlara kötü davranmayın’ demeyeceğim, söyleyeceğim tek şey; köpekleri/hayvanları sevseniz de sevmeseniz de Can Dostum’u okuyun. Gerisinin zaten kendiliğinden geleceğine eminim!

 

 
Toplam blog
: 10
: 569
Kayıt tarihi
: 01.05.13
 
 

Bahçeşehir Üniversitesi öğrencisi. Sinemasever, çok konuşur, çok güler, hayal kurar, hayvanları s..