Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '17

 
Kategori
Deneme
 

Bir Gün Herkes 30 Olacak! Yani İnşallah...

Bir Gün Herkes 30 Olacak! Yani İnşallah...
 

 

İnsan hayatının aslında hiç yaş alınmıyormuş gibi gözüküp de en çok değiştiği dönem 22 ve 30 yaş arası. Bi' kere büyümen durmuş ama gelişimin devam ediyor. Artık büyüyen ayak numaran yok ama gelişen bir kalçan var mesela. Ergenliğin fantastik kurgusunun; "aaaaa hayat aslında klişelerden ibaretmiş!" gerçeği ile çarpışması sonucu darmadağın oluşu ve senin inatla o dağılan parçaları yerlerden toplayıp yapıştırmaya çalışman da hayata teslim olamayaşından aslında.

22 yaşında miss gibi bir öğrenci hayatı yaşarken sadece 4 yıl farkla bir anda iş güç sahibi, çoluk çocuk sahibi, tırıvırı sahibi vs vs bir insan olabiliyorsun mesela. Geçişler çok hızlı oluyor. Bu hıza ayak uyduramayanlar ile uyduranlar arasındaki farkları şimdi buradan yazmak istemiyorum o iş çok uzun... Sonra arkadaşlar arasındaki uçurumlar devasa oluyor. Biri evlenmiş çoluğu çocuğu var, biri hala öğrenci hayatında, biri işe girmiş bi' hava bi'hava. E sonra ne oluyor bu birbirinden farklı bireyler ayrı hayatlara gidiyorlar tabi ki. Gitti mi sana elindeki onca yıllık arkadaşlar da! Bir sürü başka insan, başka başka hayatlar giriyor yaşamına. Bir de onlara adapte olmak için kasıyorsun kendini. 

Bugün ben 30 oldum. Emeği geçen hiç kimseye teşekkür etmiyorum. Çünkü bu 30 yıla çoğunluğu fiyaskoyla sonuçlanmış arkadaşlıklar, tam bir güven zaafiyeti ilişkiler, eziyetin bir diğer adı halini almış akademik bir kariyer veeee en kötü anımda bile umudumu kaybettirmeyen iki evlat sığdırdırm. Birçok olayda haklıydım ya da haksızdım bilemiyorum. Birçok hikayede üzülen, gece uykuları kaçan, bir daha asla eskisi gibi olamayan da bendim! Kızgın olduğum insan sayısı çok fazla, kırgınlıklarımı ise anne olduğumda geride bıraktım. Bu 30 yılda en çok deneyimi, tecrübeyi ve özgüveni annelikte öğrendim. Sanırım 30larda özgüven tavan yapıyor. Ben ucundan başladım. Bakalım gerisi nasıl gelecek merakla bekliyorum efendim. Cahit Sıtkı Tarancı ağabeyimizin 35 yaşta çizgili yüz ve gözler altındaki mor halkalardan bahsettiği kıtayı şu an için hesaba katmıyorum lakin şu sözünü de buraya eklemeden gitmeyeceğim; "hayata beraber başladığımız dostlarla da yollar ayrıldı birbir, gitikçe artıyor yalnızlığımız".

Bir gün herkes 30 olacak!!!

Yani inşallah...

 
Toplam blog
: 38
: 1616
Kayıt tarihi
: 16.12.08
 
 

Deniz tutkunu, anne, evlat, sanat düşkünü, doğaya aşık, var olmanın anlamının peşinde bir insanoğ..