Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '12

 
Kategori
Kültürler
 

Bir Konuk Yazar: Aşkı Ayağına getirdim.

Bir Konuk Yazar: Aşkı Ayağına getirdim.
 

Şair dostumuz Ali Dilki


Konuk yazarımız Muhsin Durucan,bir öğretmendir, bir araştırmacı yazardır, bir şairdir ve her şeyden önemlisi bir eğitimcidir. Yüreği vatan ve Atatürk  sevgisiyle dop doludur.  Uzun yıllar Anadolu'nun değişik kentlerinde öğretmenlik,idarecilik yaptı, son zamanlarda İlköğretim Müfettişi olarak  Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde onuruyla hizmet verdi. Mesleğinin yanı sıra   sanat  ve kültür  sahasında çeşitli kitaplar hazrladı.  Bunların yanısıra  Anadolu'yu da geziyor. Kimi zaman  onu Şanlıurfa'da, Mardin'de, Gaziantepte ve Diyarbakır'da görmeniz olasıdır.

Muhsin Durucan gezip gittiği yerler hakkında  bizlere dolu dolu yazılar yazıp bilgi veriyor. Kimi zaman bunları  kitaplar halinde yayınlayıp Türk edebiyatı dağarcığına kazandırıyor.  Çok okuyan, yazan  ve çok gezen bir  yazın eridir Muhsin Durucan.   Fırsat buldukça Anadolu'yu geziyor. Orada gördüklerini ve yaşadıklarını bizimle paylaşıyor. Bu kez onu 19 Mayıs günlerinde yapılan etkinliklerde  Feshane'de / Giresun'da  yapılan bir etkinlikte görüyoruz. Orada  şair arkadaşımız  Ali Dilki ile   tanışıyor, ve  Aşkı ayağımıza getiriyor... M. Durucan'ın  kısa ve özlü bir yazısı var elimizde. Bu köşede sizlerle paylaşmak istiyorum. Şair dostlarımız  Muhsin Durucan ve Ali Dilki beylere  bu köşemden MB'tan selam ve sevgilerimizi gönderiyor, çalışmalarınrında sağlıklı başarılar diliyoruz. 

Şimdi söz Muhsin Durucan'da:

"Toplumu törenler, bireyi müzik eğitir."

Shelley

"Şairleri haykırmayan bir millet, sevenleri toprak olmuş öksüz çocuk gibidir."

Mehmet Emin Yurdakul

*

19 Mayısın coşkulu ve güneşli bir ortamında  Feshane'de Giresun Günleri'nde oldum. Yoğun kalabalığın ve coşkulu müziğin eşliğinde yöresel oyunlarını sergilediklerini izledim. Giresun ve ilçeleri belediyelerinin stantlarını gördüm. Stantlarda yerel yiyecekler diziliydi. Geçmiş yıllarda ikram ön planda iken şimdilerde sadece satış baskındı.

Görele'ye ait stantta Şair Ali Dilki  ile göz göze geldik! Elbette ikimiz de mutlu olduk! Bir sandalye çekerek yanı başına oturdum. Söyleştik, konuştuk ve özlem giderdik.

Karşılıklı kitaplarımızı imzaladık. AŞKI AYAĞINA GETİRDİM adlı sevgi şiirleri içerikli 4. yapıtını adıma imzaladı. Nasıl mı? Bitişik, çok güzel yazısı ve şu sözcüklerle: "Usta Şair Muhsin DURUCAN Abime şiir tadında hayat..."    Ali Dilki-Feshane,19.05.2012

Koca salonda kalabalık mı kalabalık… Giresun insanları vardı. Eğlence vardı, alış veriş vardı. Ne ki birlikte olduğumuz  sürede kitap alan olmadı. Giresunluları bilimin, kültürün ve şiirin uzağında oldukları izlenimini edindim!

  Geçmişte HORTUMCUYA PARA LAZIM adlı taşlama içerikli yapıtından vermişti. Her şiirini tad alarak okudum. Şimdi sırada  AŞKI AYAĞINA GETİRDİM... Okunası şiirler var. 

AŞKI AYAĞINA GETİRDİM , nefis mi nefis  kapak içinde,120 sayfa... Ön kapakta Semih Balcı'nın özgün tasarımı, arka kapağı şairin karlı bir ortamda çekilmiş fotoğrafı ve yanında  kitaba ad olan şiiri bezemektedir. İşte o şiir:

 

Aşkı Ayağına Getirdim

 

Bugün çok sevinçli çok ta mutluyum

Ayağına kadar aşkı getirdim

Tepeden tırnağa sevgi doluyum

Ayağına kadar aşkı getirdim

 

Ne yaptım ki, sana kırılman için?

Sevdamıza bana darılman için

Neyi bekliyorsun sarılman için?

Ayağına kadar aşkı getirdim

 

Şimdi ne dilersen  çekinme  dile

Hazırım seninle ölüme bile

Elimde sevdiğin çiçekler ile

Ayağına kadar aşkı getirdim

 

Bir tanem, gül yüzün solmasın diye

Gözlerine yaşlar dolmasın diye

Tek sana zahmetler olmasın diye

Ayağına kadar aşkı getirdim.

 

Ali Dilki, taşlama şairi olarak tanınsa da bu yapıtta şairin güfte tarzı şiirlerinin ön planda olduğunu saptayabiliyoruz. Şiirin kurallarına uyumlu ve derin anlam zenginliği içermektedir. Zaten onlarca şiiri bestelenmiştir. Sözcüklere akla gelmeyen anlam yüklemesi yapılmıştır.

Nihat Öztürk’ün değerlendirmesiyle: “Sevgi şiirlerini sazla söyleyin şarkı olsun, sözle söyleyin tepki olsun! İster mısra mısra okuyun sevgililer dinlesin, ister yüksek sesle okuyun dağ taş inlesin! İster nağmelerle sevgi dokusun, ister haksızlıklara meydan okusun!

Ali Dilki’yi kutluyor, başarılarının sürmesini diliyorum.

                         İletişim:

           Ali Dilki : 0505528 24 27

           alidilki@hotmail.com

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..