Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '09

 
Kategori
Reklam
 

Bir markanın değeri nasıl düşürülür?

Bir markanın değeri nasıl düşürülür?
 

Son günlerde gözlerime inanamayarak izlediğim Mondi reklamı gerçekten ağzımı, gözümü her tarafımı 2 metre açarak izlediğim tek reklam. Yıllardır böyle bir reklam görülmemişti.

“KIZIM SANA MONDİ ALAYIM MI, İSTEEERİM BABACIM İSTEEEERİM” jingle’lı kendisinden nefret ettiren, iğrendiren ve de asla ve asla değil Mondi ürünü almak, mağazasının önünden geçmenin bile kişiye reputasyon düşüklüğü yaratacağı kadar kötü bir reklam, dana ne diyeyim yani.

İlkokul öğrencisine bir saat reklam dersi verseniz, bundan daha iyi bir metin ve senaryo yazarlığı yapacağı kesindir. Bu nedir yahu, sanki Türkiye’de reklamcılığın başladığı yıllara geri dönülmüş de benim haberim yok. Yılın yüz karası ilan ediyorum bu reklamı. Hadi Mondi firmasının kurumsal iletişim ekibi (böyle bir ekibi varsa tabi) reklamdan anlamıyor diyelim, hiç mi ajansları yönlendirmez bunları, hiç mi yılların deneyimi olan bir reklam ajansı fikir vermez Mondi ekibine? Bunu diyorum çünkü öğrendiğim kadarıyla reklamı çeken ajans Movida Plus. Yani öyle kıytırık bir ajans da değil, şaştım kaldım. Mondi ekibi ajansa nasıl bir brief vermiş de bunlar böyle berbat metin yazarlığı, kurgu, çekim ve senaryo yaratmışlar. Kabus gibi yani, bunların yüzünden insan reklamcı olduğuna utanacak Türkiye’de.

Mondi’ye de geçmişler olsun, bu reklamla varoşların sesi olma yolunda hızla ilerliyor, hatta cirosunu bile artırabilir. Zaten tek anladığım budur, “basit olsun, cahil insanlara hitap etsin çünkü hedef kitlemiz onlardır” mantığı.

Allah seni davul etsin Mondi…

İzlemek isteyenler için: http://www.dailymotion.com/relevance/search/mondi+reklam/video/x91skl_mondy-kizim-sana_shortfilms

 
Toplam blog
: 102
: 1607
Kayıt tarihi
: 26.08.08
 
 

1980 İzmir doğumluyum. Kendimi bildim bileli gözlem ve yorum yapmayı çok seviyorum. Genelde hayatı h..