Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir NLP Practitioner Eğitimi böyle geçti

Bir NLP Practitioner Eğitimi böyle geçti
 

 

Ocak ayı içinde aldığım 70 saatlik NLP Practitioner eğitimim sona erdi. 

Bu ay oldukça yorucu geçti. 

Dört hafta boyunca her cumartesi Pazar, sabah 09:30, akşam 18:00 mesaisi oldukça zorladı bedenimi ve zihnimi. 

Ancak şu an geldiğim sonuç itibariyle değdiğini düşünüyorum. 

Hayatın içindeki olumsuzluklara karşı kullanacağım birçok silahım var artık. Bugünden itibaren daha cesur ve güvende hissediyorum kendimi. 

Kursa gelen yaklaşık yirmi kişinin de, yirmi değişik öyküsü vardı. 

Beni etkileyenleri paylaşmak istiyorum. 

Kurs programına Ankara dışından katılan bir bayan, çocuğunu toprağa verdikten sonra, kimsesiz ve fakir çocukların gelişimine kendini adamış. Şu anda, tamamen kendi çabalarıyla, hiçbir kuruluştan destek almaksızın kurmakta olduğu Kardelen Derneğini (çocukların kalıp öğrenim göreceği, dört katlı bir bakımevi) hayata geçirmek için kendi başına mücadele ediyor. 

İşte tam bu sırada gücünün bitmiş olduğunu fark etmiş ve çaresizliğe kapılmış. NLP eğitimine gelme amacı, bu derneği layıkıyla hayata geçirebilmek için, gereken motivasyonu sağlamaktı ve kurs bittiğinde, gereken motivasyonu sağladığını gülen yüzünden ve gözlerindeki ışıktan anlamak zor olmadı. 

Bu bayandan çok etkilendim. Gücüne, gayretine, azmine, yılmadan hedefine odaklanmasına hayran oldum. Onun derneği kuracağına ve hayata geçireceğine dair en ufak bir şüphem yok. 

Başka bir bayanın ise çocuğu olmuyordu. Kendini artık evlat sahibi olamayacağına dair o kadar inandırmıştı ki, kursa gelme amacı, hayallerini yeniden canlandırabilmekti. Hayalini kurduğu an çocuğunu kucağına alacağını biliyordu çünkü. Kurstan ayrılırken gözlerindeki ışığı gördüm, hayallerini görebiliyordu artık. 

Bir başka kursiyer ise, Ankara’da bir Bakanlıkta çalışıyordu, sorunu kendini amirine ifade ederken zorlanması ve heyecana kapılmasıydı. Kursun bitiminde amiriyle başarılı ve istediği gibi bir konuşma yaptı. 

Kursta sıcak dostluklar ve arkadaşlıklar oluştu. 

Herkesi tek tek çok sevdim. 

Bir NLP Practitioner eğitimi böylece bitti. 

Mustafa Çay Akademi'ye, Mustafa Çay hocama, eşi Gülçin Çay Hanım'a en derin sevgi ve şükranlarımı sunuyorum. 

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..