Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '06

     
    Kategori
    Eğitim
     

    Bir öğrenci gözüyle okullarımız ve beklentilerimiz

    Yeni bir eğitim-öğretim yılına başlıyoruz. Yeni öğretim yılının tüm öğretmenlerimize ve öğrenci arkadaşlarıma hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum.

    Okul ve öğretmen çok önemli bir ikilidir. Okul ve öğretmen olmasaydı şu anda doktor, mühendis, öğretmen gibi toplumun ihtiyacı olan meslek elemanları yetiştirilemezdi. Bu nedenle okullarımıza, toplum olarak da birey olarak da çok şey borçluyuz. Ben yeni öğretim yılında 5.sınıfa gideceğim. Anasınıfına başladığım yıldan beri beş yıl geçti. Bu dönemde, okulumdan ve öğretmenlerimden çok şey öğrendim. Bundan sonra da öğrenmeye devam edeceğim. Ancak ne yazık ki bazı anne ve babalar, benim gibi okul çağına gelmiş kız çocuklarını okula göndermiyorlar. Bu anne ve babalara sesleniyorum. Lütfen kız çocuklarınızı okula gönderin.

    Bir de Milli Eğitim Bakanlığı’ndan beklentim var. Sayın Bakanımız, üç yıl sonra OKS’ yi kaldıracaklarını açıkladı. Ben beşinci sınıfta olduğum için OKS’ siz bir liseye girebilecek miyim? Yoksa bu karar bir söylemden ibaret mi? Ben eğitimde iki yıla bir kural değiştirilmesinin doğru olmadığını düşünüyorum. Bu sene anasınıfına başlayan bir öğrenci ve velisi, on iki yıl sonra bu kurallarla ben nerede olabilirimi kestiremez mi? Yoksa on iki yıl okuyacağı okullar, tesadüfün bir sonucu mu olmalı? Ben eğitimin tesadüflere bırakılmayacak kadar önemli olduğunu düşünüyorum. Lütfen bir öğrenci olarak söylüyorum Milli Eğitim Bakanlığı, iki yıla bir kural değiştirmesin. En azından kabul edilen bir kural, on iki yıllık bir çağ nüfusu için geçerli olsun.

     
    Toplam blog
    : 1
    : 1166
    Kayıt tarihi
    : 14.09.06
     
     

    Ben bir ilköğretim okulu öğrencisiyim. Okumayı ve yazmayı çok seviyorum. Milliyet Blog sayfasını bab..