Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '08

 
Kategori
Okullar
 

Bir şey bilen biri, çok şey değiştirir

Bir şey bilen biri, çok şey değiştirir
 

Sergi Açılışından Görüntü


Ankara Batıkent Anadolu Teknik, Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi “Metal Rölyef sergisi” 21.05.2008 tarihinde açıldı.

Serginin açılışını Yenimahalle Kaymakamı Sayın İbrahim Çay, İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Murat Bey Balta ve okulumuzdaki personele, öğrencilere “Metal Rölyef Yapımı Sanatını” her türlü zorluğa rağmen bitmez tükenmez enerjisiyle öğreten, destek olan “Nebahat Sicimoğlu” öğretmenimizle birlikte yaptılar.

İl Milli Eğitim Müdürü “Murat Bey Balta, ” ziyaretçi defterine özetle; “Estetiğin öğretmenlerimiz için vazgeçilmez en önemli duygu olduğunu biliyorum. Bu duygunun sanatla bütünleştirip ortaya koyan öğrencilerimizin ve bütün meslektaşlarımı yürekten kutluyorum. Bundan böyle bu tür sanatsal faaliyetlerin daha da geliştirilerek okulumuzda sürdürülmesi en büyük temennimdir” dedi.

Sergiye yaptıkları eserlerle katılan öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz ve idari personelle diğer çalışanlar bazen bir teneffüs saatindeki dakikaları değerlendirerek, bazen evlerinde çalışarak, büyük bir enerjiyle ve hevesle eserlerini tamamlayıp sergideki beğenilme yerlerini aldılar.

Doğrusu ortaya çok güzel eserler çıktı.

Bu tür etkinliklerin; öğretilmesi planlanan derslerden daha fazla “yaşamı” öğrettiği herkesin bildiği bir gerçektir. İş pratiğe döküldüğü zamanda gözler mesai saatlerinin dakikliğine, enerjiler ise programın yetiştirilme aceleciline sıkışıp kalır.

Benim daha çok dikkatimi çeken ve sizinle paylaşmak istediğim konu, öğrencilerin ziyaretçi defterine yazdıkları kelimelerin, öğrenme isteğinin canlılığındaki ayrıntıda; sevgi ve saygı dolu isteklerinde gizli.

Bunlardan bazılarını yorumsuz olarak sunuyorum.

“Sevgili Günlük, gün geçtikçe okul sevgim daha çok artıyor. Fakat yazılılar biraz kötü, öğretmenler hiç tolerans tanımıyorlar… Bizi sevmediklerini bile düşünüyorum. Biz sevdik mi tam severiz. Sergiye gelince güzel olmuş”

“Ben 9-I sınıfı olarak sergiyi çok beğendim. Fakat hep Fenerbahçe kabartması yapılmış, bir iki tane Galatasaray olsa iyi olurdu”

“Bu sergiyi çok beğendim ve ant içerim”

“Nice sergilere (R. Hocanın rölyef eseri çok takdire değer bir eserdir)”

“Emeğiniz için teşekkürler, Aslan yattığı yerden belli olur”

“Sevgili okul Müdürü A. Bey, Böyle bir organizasyon için başımızda D. Hocamıza teşekkür eder, saygılar sunar, ellerinizden öperiz. N. Hocam bizi pikniğe götürmediniz ama biz sizi unutmadık”

İşte böyleydi, Batıkent Endüstri Meslek Lisesindeki bir öğretmenin okyanusa bıraktığı "kendi denizanasının" hikâyesi.

 
Toplam blog
: 144
: 899
Kayıt tarihi
: 06.02.07
 
 

Gazete ve kitaplara hep tersten göz atar, daha sonra okumaya başlarım. Bu özelliğim devrik cümlel..