- Kategori
- Deneme
Bir Ülke Düşlüyorum Hakkım Olmadan!
Bir ülke düşlüyorum, terörle uyanılmayan,
Şehit cenazelerinde nutuklar atılmayan,
Küçücük çocukların tabutlara sessiz gözyaşlarıyla bakmadığı.
Trafik kazalarının, magandaların insan hayatlarını hiç etmediği
Saygı kültürümüzdür diyerek saygısızlığı öne çıkarmayan yöneticilerin olmadığı.
Sokaklarında kapkaçın terörün değil saygının güler yüzün hâkim olduğu.
Haberlerinde kan ve gözyaşından değil güzelliklerden yaşatmaktan, yaşamaktan bahsedildiği
Adaletin adının kalmadığı, kendinin de olanca heybetiyle ortada olduğu,
Mazlumun onunla moral bulduğu, zalimin onunla mum gibi eriyip yok olduğu.
Oto yolların yerinin hızlı trenlerin aldığı,
Çöllerin çiçek açtığı, yemyeşil bitki örtüsüne dönüştüğü
Kendi ülkesinin, kendi ruhunun ürünü kullanıldığı
Herkesin birbirine destek olduğu.
Sözde otomobiline değil, gerçekten de otomobiline bindiği
Firmalarının Avrupa’da hemen her ülkesinde en büyük firma ilan edildiği,
Tıpkı bizde olduğu gibi, Ford’un ve Coca Cola’nın büyük firmaları ilan edilerek
Sanki hepsinin emperyalizmin değil de Türkiye’nin firmalarıymışçasına,
Milletin birbirini ikna etmeye çalışmadığı.
Korkudan korkanların değil, korkuyu korkutanların olduğu.
Okutulanların değil, kendi öz benliğiyle, bilinciyle okuyanların olduğu.
Ayrıştırıp yok edenlerin yok olduğu, birleştirenlerin bir olduğu.
Milleti vatanla korkutup, kandıran sahte vatanseverlerin yok olduğu,
Cehennemle korkutup kandıran sahte tüccarların yok olduğu
Aklın hâkim olduğu, milletimin akılla düşünüp, akılla tecrübeyle karar verebildiği.
Bulmacalarında resimde farklıların değil, aynıların bulunduğu
Her defasında nefretin değil, sevgi ve saygının bulunduğu bir ülke düşlüyorum.