Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '09

 
Kategori
Kitap
 

Bir Valinin mektubu

Mektup değip geçmeyin, dostluğu, arkadaşlığı pekiştiren sevgi dolu, saygı dolu mektuplar vardır. Mektuplar bir andaç birer tarihi belgedir. Eskiden sevgililer arasında dört köşesi yakılan mektuplar vardı. "Nerde kaldı o eski bayramlar" dediğimiz gibi nerde kaldı o eski mektuplar diyoruz şimdilerde. Ama yine de mektuplar, insanları bir araya getiren birer köprü gibidir. Son günlerde Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve Ana Muhalefet Partisi, CHP'nin Genel Başkanı Sayın Deniz Baykal arasında gelip giden, yazılan siyasi içerikli mektuplar gibi. Bunlar daha önce de dediğimiz gibi tarihi mektuplar ve birer tarihi belgedir...

Sanat ve kültür dünyamızda da yazılan mektuplar vardır. Sanat ve kültür, edebiyat çalışmalarımla ilgili zaman zaman bana sayın büyüklerimizden çeşitli mektuplar geliyor. Bunları kendi arşivimde ayrıca bir dosyada saklıyorum. Belki birgün bunları bir kitapta yayınlarım diye düşünüyorum.Nadide bir armağan gibi evimin başköşesinde saklıyorum.Kimi zaman da bunları tek tek alıp okuyorum, okudukça da huzur ve mutluluk duyuyorum.

Bu yazımda Aydın eski valilerimizden Sayın Mustafa Malay Bey'in bana gönderdiği bir mektubunu siz değerli okuyucularımla paylaşmak istiyorum. Sayın Mustafa Malay 2004 ve 2009 yılları arasında Aydın'da Vali dolarak görev yaptı. Aydın'ın tüm ilçe ve kasabalarını ve hatta köylerini gezdi.

Köylülerle bağdaş kurup onlarla birebir sorunlarını dinledi. Sorunlarına çare aradı, yapıcı ve birleştirici olmaya çalıştı. Halkı ile bütünleşen bir örnek vali olarak Aydın'da sevildi ve sayıldı. Daha doğrusu Aydın'da derin bir iz bıraktı. Tıpkı Racep Yazıcıoğlu gibi. Sayın Mustafa Malay sanatımıza ve kültürümüze değer veriyordu. Aydın Eski Milletvekilimiz eğitimci ve şair, yazar Sayın Mustafa Kemal Yılmaz'ın hayat öyküsünü bir kitapta topladım. "Hayatı ve eserleriyle Umkurlu'dan Mustafa Kemal YILMAZ". Kolalı Matbaası 2007. Bu kitaptan Sayın valimiz Mustafa Malay Bey'e de göndermiştim. Şimdi Sayın Malay'ın beni yüreklendiren ve sevindiren hatta yazmaya birazda teşvik eden, moral veren bu değerli mektubunu sayın büyüklerimize ve hatta devlet adamlarımıza bir örnek bağlamında burada sizlerle paylaşmak istiyorum. Sayın vali Mustafa Malay şu anda Ankara'da Merkez valisidir. Yeni görevinden dolayı sağlık ve başarılar diliyor, selam ve saygılarımı arzediyorum. Sayın Mustafa Malay'ın 10.01.2008 tarihli Aydın Valisi iken bana göndermiş olduğu bu değerli bulduğum manidar mektubu aynen sunuyorum:

T.C.

AYDIN VALİLİĞİ

Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü

Sayı: BO54VLK4090500-621-1

Konu : Kutlama. 10 / 01 / 2008

Sayın:

Abdülkadir GÜLER

Emekli Eğitimci, Şair, Yazar ve Araştırmacı

Özel UTKU Sürücü Kursu Müdürü

SÖKE

Titiz bir uğraş sonucu, Aydınr eski Milletvekillerimizden M.Kemal YILMAZ için hazırladığınız "Hayatı ve Eserleriyle Umurlu'dan M.Kemal YILMAZ" isimli yapıtınızı almış bulunuyorum. Pek çok kaynağa başvurarak akıcı bir dille hazırlamış olduğunuz M.Kemal YILMAZ'ın yaşamı, kişiliği, dünya görüşü, eğitmenliği, milletvekilliği, yurtiçi ve yurtdışı görevleri, ile insan ve doğa sevgisinin işlendiği bu kitap, 7'den 70'e herkesin okuması gereken bir eserdir.

Başarıya giden yol; çalışmak, çok çalışmak. İncelemek, araştırmak, bilim ve teknolojinin bütün imkanlarından yararlanmak azim ve gayrettinden geçer.

Çalışan, okuyan, araştıran, düşünen, yorulduğu zaman yine okuyan ve yazan emekli bir eğitimci yazar, şair ve araştırmacı olarak başta siz olmak üzere, eserin hazırlanmasında , basımında ve yayınlanmasında emeği geçenleri kutlar, başarılarınızın devamını dileğiyle, sevgi ve saygılarımı sunarım.

Mustafa MALAY

Vali

( İmza )

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..