Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '20

 
Kategori
Deneme
 

Bırakın Şu Kalıcılığı Ya!

Eskiden kalanlar yüzünden yeninin kıymeti yok. Eskiye de medeniyet diyoruz. Bilmem hangi medeniyetin üfürükten kırık tuğla parçaları uzay aracından fazla ilgi görüyor, açıklaması: İleri gitmeyi bilmeyenler geri gidiyor.

Geçmişi yaşatmanın meraklılar dışında allame bir yanı yok. İnsanoğlu nere gideceğinden çok nerden geldiğiyle ilgili. Ne veriyor size geçmiş?

Neymiş yüzyıllar sonraya kalırmış, kalmasın kardeşim! Ben turist olsam bu yıkıntılara hiç bakmam, kim nerede nasıl yaşıyor? Ben kalıcılığın anlamlı olduğunu düşünmüyorum. Sanat dâhil geçmişin bu anlamdaki değerleri sadece kanıt; Mısırlılar piramit yapmış!

Bana göre basit insan davranışı… Zerdüşt böyle dedi, ne dediyse dedi bugün için pek de anlamlı değil, tarihin tozlu yollarında kaybolacağına Mars yolcularıyla ilgilen çünkü geleceğin orada.

Yok şöyle sanatçı, yok şaheser…3000 yıl sonra bugün bile mi? 3000 yıl önceki adamın yaptığı bizden daha iyiyse ölelim!

Kalıcılık kadar saçma bir şey yok, devrine hitap etti mi tamam, bir de benim zamanımı niye işgal etsin ki, yenileri çıkacak.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..