Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '14

 
Kategori
Deneme
 

Birini öptüğünde salıncakta sallanır gibi hissediyorsan aşıksın

Birini öptüğünde salıncakta sallanır gibi hissediyorsan aşıksın
 

Günümüzde duyguları, yağmur gibi sağanak halinde  yağdırıp ardından yedi renkli ebemkuşağını yüreklere açtıran yazarlar var. İşte o bahsettiğim yazarlardan  birinin kitabını, ikinci kez okumaya başladım, ortalarına kadar okudum bile. Tarzına, duruşuna, ifadelerindeki zenginliğe hep hayran olmuşumdur.  Gece sessiz, birçok kişi uykudayken, hele kendimle kalmışken. Ya da bu dünyadan sıyrılmak istediğimde lezzeti daha bir başka oluyor kitap okumanın. Tam  kıvamını bulmuş sözleri, cümleleri, ifadeleri ruhuma, yüreğime  öyle dalga dalga yayılıyor ki her türlü yaşattığı duygunun peşinde sanki bir  kaplan gücüyle koşuyor gibiyim. Beynim durmaksızın o duyguları süzmekle meşgul akıl süzgecimden. Tabiki sonra sıra kalp süzgecime geliyor. Bu da okumanın en tatlı yönü.

Cümleleri okurken kaç kez  duygularımı ölçtüm, kaç kez heyecandan öldüm, mutluluktan taştım, yüzdüm yüzdüm okyanustaki en lacivert suları geçtim, deryanın derinlerine  daldım, renkli gümüşi balıklara dokundum, yunuslarla yarıştım. Hayallerim  deniz köpükleri gibi bembeyazdı, sonra küçücük sessiz, dingin ve huzur dolu bir adanın en havadar yerine çıkıp bağdaş kurdum, oturdum, hafiften esen rüzgarla ferahladım, lodos gibi sevdim, gerçek ve  hakiki aşıkların sevdasına vuruldum. Hakikatli bir aşkın yüceliği kaç kez döndü durdu zihnimde, suretimde, kalbimde. Hiç bitmesin dedim, ilelebet sürsün istedim ama sayfalar yine tükendi. Dingin, sakin bir koydayım şimdi, gökyüzü yıldız, kirpiklerimde sevdanın en esaslısı kamp kurmuş, deniz görünmüyor neredeyse. Uykuya saadetle, selametle, huzurla  öyle sessizce  dalacağım. Yazdıklarına ruhunu koyan bir yazarın kitabını okumanın tarifi yok ama bana hissettirdikleri yazdığıma benzer şeyler. Nacizane bu kadar ifade edebildim, ve yetersiz kaldı yine de.

Okuduğum kitabın adı Başucumda Müzik. Yazarımız ise Kürşat Başar..

Ve son sözü kitaptan alıntı yapıyorum “Birini öptüğünde salıncakta sallanır gibi hissediyorsan aşıksın”  

 
Toplam blog
: 146
: 762
Kayıt tarihi
: 02.05.14
 
 

İnsanları ve yaratılmış tüm canlıları severim. Yazmak amatörce de olsa hayatımda bir süredir var...