Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '13

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Birleşik Krallık / İngiltere için turist ve ziyaret vizesi alma

Birleşik Krallık / İngiltere için turist ve ziyaret vizesi alma
 

Birleşik Krallık, Avrupa Birliği'ne üye olmakla beraber, Schengen anlaşmasını imzalamamış, ve Avrupa'nın kalanı ile sınır birliğini kabul etmemiştir. Bu nedenle Schengen vizesini kullanarak Birleşik Krallık içerisindeki İngiltere, İskoçya, Kuzey İrlanda veve Galler'in ziyaret edilmesi mümkün değildir. Bunun yanı sıra, Türkiye'de yeşil pasaport olarak adlandırdığımız Hususi damgalı pasaport ile de vizesiz ziyaret edilmesi mümkün değildir.

 
Konuda daha fazla ilerlemeden önce, Türk vatandaşları için geçerli vize uygulamalarının en  güncel listesini bulabileceğiniz Dışişleri Bakanlığı sitesinin bağlantı adresini burada vermek isterim:
 
 
Eğer turistik ya da akraba ziyareti amaçlı olarak Birleşik Krallık vizesine başvuruyor iseniz, izlenmesi gereken prosedür ile ilgili bilgileri Birleşik Krallık'ın resmi sitesinde bulabilirsiniz:

 
 
Genellikle istenen belgeleri aşağıdaki şekilde listelemek mümkün. Bununla beraber, vize başvurusu için geçerli evrakları mutlaka yukarıdaki siteden teyit ettirmenizi ve mümkünse belgeleri düzenlemede yardımcı olabilecek bir aracı firmayla çalışmanızı öneririm.
  • En az 6 ay geçerli pasaport ve varsa eski pasaportlar
  • 2 adet beyaz zeminli vesikalık fotoğraf, 3.5 * 4.5 ebatında, herhangi bir fotoğrafçıya pasaport/vize fotoğrafı şeklinde belirtirseniz standarda uygun olarak çeker
  • Vukuatlı nüfus kayıt örneği (nüfus dairesinden)
  • Adli sicil kaydı (adliyeden)
  • Eğer turistik amaçlı gidiyorsanız otel rezervasyonu, eğer yakınınızın yanında konaklayacaksanız onun adresine dair belgeler (aşağıda daha detaylı açıklayacağım)
  • Seyahat masraflarınızı karşılayabileceğinizi gösterir maddi durum belgeleri (banka hesap hareketleri, tapular vs.)
  • Çalışıyorsanız maaş bordroları, iş yeri faaliyet belgesi, ticaret sicil gazetesi, imza sirküleri ve vergi levhası belgeleri. Şirketten işinize dönüşte devam edeceğinize dair bir garanti mektubu. Bu belgelerin İngilizce olarak sunulması zorunludur. Neyse ki birçok şirket bu prosedüre alışık olduğu için muhtemelen elinde İngilizce kopya bulundurmaktadır.
Eğer bir yakınınız ya da arkadaşınız sizi davet edecekse, gönderilmesini önerdiğim (ancak tamamı talep edilmeyen) belgeler şunlar (eğer size sponsor olacaklarsa):
  • Sponsor davet mektubu. Birleşik Krallık Konsolosluğu'na hitaben, resmi dilde, şahsen yazılmış, ziyaret nedenini açıklar bir mektup. Yazının en altına örnek bir sponsor davet mektubu örneğini koydum.
  • Sponsorunuzun pasaportunun ve varsa bıometrik oturum kartının kopyası
  • Eğer masraflarınızı karşılayacaksa, çalıştığı işyerinden son 6 aylık bordro (ve paranın hesaba yattığını gösterir hesap hareketleri)
  • Mümkünse son P60 (mali yıl sonunda gelir ve vergi tutarlarını gösteren, çalışanvergi mükelleflerine verilen belge)
  • Adresi gösterir 3 ayrı belge (tavsiyem iki ayrı fatura, gaz/şu/elektrik ve bunlara ek olarak belediye vergisi "Council tax" belgesi veya yabancılar polisi kayıt sertifikası gibi bir resmi belge kopyası)
  • Eğer akrabaysanız, akraba olduğunuzu kanıtlar bir belge (evlilik cüzdanı/sertifikası, doğum belgesi vs. gibi)
Dikkat ederseniz, kesinlikle gidiş/dönüş uçak bileti veya rezervasyon konfirmasyonu istenmemektedir.

 
Bu belgerin temin edilmesinden sonra, İnternet üzerinden konsolosluk adına vize belgelerinin toplanması ve kontrolü işini üstlenen WorldBridge şirketinin İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Gaziantep illerinden birindeki şubesinden randevu almak gerekmektedir. Bu sırada en önemli belge olan,
  • Vize başvuru formunun doldurulması gerekir.
 
6 aylık tek/çok girişli Birleşik Krallık vizesi yazının yazlıdığı tarih itibariyle 235 TL tutmaktadır. Bunun üzerine herhangi bir aracı şirket kullanacaksanız onların işlem ücretini eklemeyi de unutmayın (150-200 TL + KDV ortalama fiyatlar). Uzun süreli çok girişli vizeler, 2 yıla kadar 795 TL, 5 yıla kadar ise 1460 TL'dir.
 
WorldBridge üzerinden randevu alınmasının avantajı, vize için gerekli randevu sürelerinin çok uzun olmamasıdır. Genellikle birkaç gün sonrasına, hatta ertesi gün için randevu verilmektedir. Sistemden randevu alırken kredi kartıyla vize ücreti peşin olarak alınmakta ve  son aşamada vize başvuru formunun çıktısı alınmaktadır. Bu aşamada zaman zaman sorun yaşandığı bilinmektedir. Böyle bir durumda WorldBridge'in aranması ve maalesef dakikası çok yüksek tutarlarda ücretlendirilen bir telefon görüşmesi yapılması gerekir.
 
Yukarıda anlattığım prosedürü ve belgeleri aynen kullanarak, bir yakınımız için çok girişli vize almada hiç bir sıkıntı çekmedik. Vize sürecinde kolaylıklar dilerim.
 
Örnek Davet Mektubu
 

Name Surname 
111 Regent Street 
W1B 2AB
London / UK 
 
01.01.2013 
 
British Consulate General, Istanbul
 
Dear Sir or Madam,
 
I would like to confirm that I wish to invite my cousin Christiano Ronaldo to visit us in the UK between January 15th, 2013 and February 2nd, 2013. During that period, we will be able to accommodate him in our address above and also sponsor him for all costs during the stay.
 
The reason we are inviting him is .......  
 
I’m currently holding a "Type of your residence" visa, valid until 01.01.2020. I work as an Engineer in XXX Company in London, UK.
 
Please find the list of documents I enclosed as a proof of means for my sponsorship:
 
·      Copy of my passport
·      Copy of Biometric Residence Permit
·      Payslips of last 6 months
·      Bank account transactions of last 6 months
·      Saving account statement
·      P60 (evidence of income, tax and NI contribution)
·      Copy of council tax letter and 3 utility bills (gas, mobile, water)
·      Copy of foreign police registration certificates
 
Should you require any further information then please do not hesitate to contact me.
 
Kind Regards,
Name Surname
+44 111 1111111
 
 
Toplam blog
: 11
: 19866
Kayıt tarihi
: 09.04.11
 
 

Mesleğim: Bilgisayar Yüksek Mühendisi (İTÜ) Yaşadığım Yer: İngiltere/Londra İşim: Uluslararası bir t..