Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Biz gençliğin hali

Biz gençliğin hali
 

Dün (07/02/08 Perşembe) severek izlediğim bilgi ve kültür yarışması Şansa Bak'ı izliyordum. Herşey normal gelişti üç yarışmacıdan ilki soruları cevaplamaya başladı ve ilk kolay beş soruyu cevapladı daha sonra yanındaki beyefendiye sıra geldi kendisi yanlış cevapladı ve sıra sonuncu yarışmacıya geçti. İşte olay benim için burada patladı. Üniversite mezunu olan sayın Nilgün T. şuanki YÖK başkanımızın adını bilemedi üstüne üstlük üniversite öğrencisi olmasına rağmen. Belki bu hoş karşılanabilir ama daha sonra sayın Ahmet Çakar şu diyaloğu başlattı:

A.Ç. :Sorunun cevabını yanlış verdiniz doğru cevap Yusuf Ziya Özcan olacaktı. Sizin verdiğiniz cevap eski bir dışişleri bakanımızın adıydı.

N.T. :Evet biliyordum ama ışıklar etkiledi heyecan yaptım. (madem biliyordun niçin yanlış cevap verdin?)

A.Ç. :Peki bana eski bir dışişleri bakanımızın adını söylermisin?

N.T. :Mmmmm. Şuanki cumhurbaşkanımız.

A.Ç.:Peki cumhurbaşkanımızın adı ne?

(Buraya dikkat)

N.T. :Şeyyyy. Hocam biliyordum da ışıklardan heyecanlandım unuttum.(ne ışıkmış şu ışık !!!)

A.Ç. :Nilgün ateşle oynuyorsun. Bu nasıl üniversiteli olmak!

N.T. :(Uzun bir süre düşünür)Evet buldum Abdullah Gül(yok bi de bulamasaydın)

Büyüklerim küçüklerim bu nasıl millet bilincidir? Bir üniversite öğrencisi nasıl olurda kendi kurumunun başkanınının adını bu kadar gündemde olduğu halde bilemez? Hadi onu geçelim bir vatandaş cumhurbaşkanının adını nasıl olur da bilemez. Bir ara Ahmet Çakar bu ülkeyi kim kurdu sorusunu soracak diye korktum. O kişi orada ışıktı kameraydı bahaneleri üretirken ben yerimde kıvrandım. Yazık!!! Gençlik olarak halimize yazık... Gidişatımız çok kötü bir an önce silkelenip kendimize gelmemiz lazım yoksa kültürünü geçmişini insanlarını tanımayan bir kuşak olarak hatırlanacağız.

(Eğer sürç-ü lisan ettiysem affola. Ayrıca benim burada büyüklerime ders vermek gibi bir amacım yok. Malum daha onsekiz yaşındayım ve haddimi biliyorum sadece bu olayı siz değerli okuyuculara aktarmak istedim. İlginiz için teşekkür eder bir çok yazarımızın küçüğü olarak nasihatlerinizi beklerim.)

 
Toplam blog
: 5
: 2080
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

Okul: Üniversite-Eskişehir Osmangazi Üniveristesi-Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümüİlgi Alanları: Tiya..