Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

19 Mayıs '10

 
Kategori
Dünya
 

Bize " One Minute " dediler!

Bize " One Minute " dediler!
 

Brezilya, Iran ve Turk liderler.


Olani biteni biliyorsunuz. Bir de ben anlatayim. Birlesmis Milletler; Iran'a nukleer silah yapiyor diye, cesitli yaptirimlar uygulamayi planliyordu. Guvenlik Konseyi'nin devamli uyeleri; ABD, Cin, Rusya yetkilileri tam ne yapacaklarina karar vermek uzereydiler ki; Turkiye ve Brezilya, Iran'la bir anlasma imzaladilar!

Yani; dunya ya, 'biz de variz!..." mesaji verdik. Guney Amerikali Brazilya ile!...

Bizim de imzaladigimiz bu anlasma ile; Iran elindeki Uranyumu islenmek uzere Turkiye'ye gonderecek. Turkiye'de bu uranyum dunyanin gozu onunde, nukleer silahlarda kullanilmayacak sekilde islenip, Iran'a geri verilecekdi... Bu sekilde, Iran'in nukleer silah yapmasi engellenmis olacakdi...

Iyi, degil mi?

Iyi degildi. Cunki; Iran anlasma metnine; "Benim nukleer silah yapma niyetim yok..." diyen bir cumle koymamisti.

Ikincisi. Bu benim dusuncem. Bolgemizin iki super gucu; Cin ve Rusya'nin olurunu almamistik!...

Iran'in arasi iyi olmayan Ingiltere, Fransa, Almanya, Amerika'yi anladik da; Rusya ve Cin nasil disarida tutulur?

Bu iki ulke; Guvenlik Konseyi'nin de devamli uyeleri!

***

Neyse; bugun ABD Disisleri Bakani Clinton "One Minute!..." dedi.

" One minute Turkey and Brazil..."

"Biz kararimizi vermek uzereyiz. Siz kenara cekilin..."

***

Rusya ve Cin'i devreye sokmadan; Iran'la "Nukleer Silahsizlanma" gibi bir konuda anlasmaya gitmek, bana da cok acemice geldi!...

Kusura bakmayin.

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..