Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '11

 
Kategori
Şiir
 

Bizim Ece dergisi şiir şölenini okurken duygularım

Bizim Ece Dergisi Salihli’de çıkıyor. Salihli şiirin yaşandığı yer. Şiir ikindileri programı ile ülkeye imzasını atmış. 

Salihli’de Sevgi Yolu Dergisi’de çıkmaktadır. Dergiden Ünal Şöhret Dirlik ağabeyim bazen gönderdi. 

Önceki yıllarda Şiir İkindileri programını Prof. Dr Şadan Gökovalı hocam Salihli’de gerçekleştirirdi, anımsıyorum. 

Bizim Ece Dergisi’nin her sayısı geliyor. Sağ olsun Ahmet bey gönderiyor. Şiirin kolları yaşadığım yörem Yerkesik’e dek uzanır. Şairleri, dostları da. Ahmet Otman beyefendi ile tanışmam Derginin dışında yine Edebiyat yolunda başka bir vesile ile olmuştu. Ortaokulda okurken Türkçe (Edebiyat)öğretmenim, yöremin öğretmeni Seyfettin Özsoy ile gerçekleşmiştir. Eminim, iki iyi dostlar hala. Ahmet beyi bu dostlukta duyguları, düşünceleri ile tanımıştım. 

Bugünlere geldik. Yazılarımı yolladım zaman zaman. Dergiyle birlikte yol alıyoruz. 

Dün akşam üzeri, vakit. Dergiyi okudum, inceledim , her harfini, emekle çıkan o güzelim şair dostların yazılarını, şiir şölenini duygularıma kazıyarak okudum. Sunum diyor katılan şair dostlar; Gülgün Yalvaç hanımefendi ile çok akıcı coşkun ve güzeldi, şiir aktı göle karıştı. Daha neler var; Derginin Temmuz- Ağustos 2011 sayısında. Katılan şair dostlar o yaşadıkları şiir günlerini ve Salihli’yi anılarını arşivlerine , yazılarına, notlarına almışlar. 

Prof.Dr . Talat Halman beyefendi yazmış; Humeyni’nin şiir yazdığını ve ölmeden önce kaleme aldığı şiirini yayımlamış, Dergide. Hem de aşk şiirleri ve meyhane şiirleri yazdığından söz etmiştir.” 

Bir şair dost diyor ki, yazmak eylemi yaşadığımı anlatıyor. Evet , katıldım bu kalbe ve duyguya. Yazmadan yaşadığımı anlayamam ben…. 

Şimdiden seneye diyor şair ve yazar dostlar. Bu yıl 8. Şiir şöleni yaşanmış. Gelecek yıl gerçekleşecek Şiir Şölenini ve buluşmayı düşlüyorlar. Şairler duyguludur. Duyguları ve kalpleri ile bağlıdır, hayata ve şiirlere. Şairin işidir şiir, şiir uğraş demektir, iş demektir, yaşam demektir. Yaşamın çeşitli anları ve olayları, kişileri şiirin imgelerini oluşturur. Bazen hüzün, bazen aşk, bazen kadın, bazen acı, bazen sevinç, ama hepsi gerçek ve olmasını istediği düşlediği duygulardır, hayata geçirir şiirinde. 

Bizim Ece dergisi ve Ahmet Otman beyefendi ve şair dostları Şiir Şöleni ile mutlu bir buluşmayı coşkuyla kutladılar. Kalbim Salihli’de attı. Seneye neden olmasın Salihli’de dostların arasında olmak. 

Yöreler kültürleriyle de kalkınmalıdır. Sağlıklı bir kalkınma modeli kültürel kalkınmadan geçmektedir. Kültürleriyle kalkınmayı hedef alan yöreler Fethiye ve Salihli . Her iki güzel ilçeyi ve insanlarını sevgiyle kucaklıyorum. 

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..