Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '09

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Bizim kiraz çiçeklerimizin bayramı yok...

Bizim kiraz çiçeklerimizin bayramı yok...
 

Kiraz çiçekleri bizde de çok var, ama ne yazık ki bu günlerde Japonya da olduğu kadar fark edilir değiller. Bu uzak memlekette bir kiraz ağacı cinsi olan Sakura’lar çok kıymetliler. Bizimkiler de bu günlerde uçuk pembe açtılar, nazlı nazlı salınıyorlar ama dedim ya ne yazık ki bayramları yok.

Japonya’da Mart sonu ve Nisan ayı boyunca açan çiçekler özellikle Kyushu bölgesinde olağanüstü doğa görünümleri sergiliyorlar. Hanami (çiçek seyretme) geleneği çok eskiden gelen bir gelenek olarak her yıl kutlanıyor. Bahar gelip çiçeklerin açması genellikle yaşamın canlılığının bir ifadesi olarak görülebilse de, Sakura bayramı için araştırma yaptığımda farklı anlamlar yüklendiğini de öğrendim. Bu çiçeklerin ağaçlarda tomurcuklanıp açması yavaş yavaş olurken, uçuk pembe renkleri ile muhteşem görüntüler oluşturduktan sonra kısa süre de düşmeleri insan yaşamının çok parlak dönemler olabilse de fani olduğu ile özdeşleştirilmiş. Samuraylar döneminden beri de Sakura’ların açması festival olarak, özel pikniklerle kutlanmış.

Sakura özel bir sembol olarak Japonya’da çok sık kullanılıyor. Kumaşlarda, kartlarda, özel hediyelik eşyalarda ve romantik filmlerde de görüntü olarak karşımıza çıkıyor.

Bizim kiraz ağaçlarımızın özel bir adları ve festivalleri olmasa da ben pembe-beyaz tomurcuk çiçeklerine baktıkça hem baharın gelişine seviniyorum, hem de Japon memleketinde olan ablam aklıma gelip mutlu oluyorum. İllaki de fotoğraflarını çekmek istiyorum, ama bu güne kadar bulutlu havalardan dolayı istediğim gibi görüntüleyememiştim. Bu akşamüstü arka bahçemizde açmış kayısı ağacını görünce sakura’lar niyetine bolca fotoğraflarını çektim.

Pembe-beyaz ve ardından renkli günler hepimiz için olsun, kiraz çiçeklerinin anlam kattığı yaşamlar diliyorum, sevgilerimle.

http://image.blingee.com/images15/content/output/000/000/000/349/128486370_1007782.gif

http://www.minikjaponya.com/icerik/ozel_gunler/hanami.html

http://www.becerikli.net/showthread.php?t=73254

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..