Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bizim mahallenin halleri.

Mizah yazarı Azizi Nesin demiş ki “Türk toplumunun % 60’ı aptal demiş.”

Ben bu lafı üzerine diyorum ki “Biz adam olmayız.”

Size bir örnek vereceğim.

Bundan birkaç yıl önce bir kooperatife girmiştim. Ne var bunda diyeceksiniz. Bir şey yok. 3 yıl içinde anahtarları aldık ve her birimiz evlerimize yerleştik. Şikâyetim şu.

Belediye buralara gerekli alt yapıları buraya döşedi. Ama doğal gaz yoktu. Ondan önce de kablo TV bağlanacak denmişti ve bağlandı. Geçen yıl da doğal gaz boruları döşenecek dendi döşendi. Döşenmişken gerekli merciler de mesela Elektrik Kurumu elektrik hatlarının yer altından geçirilecek diye onlar da bu işlemi gerçekleştirselerdi ya. Ve şimdi yeni baştan kazı çalışmaları. İş makineleri. “Tıtıtıtıtıtı” diye sesler mahallemizde çalkalanıyor. Bu ara kazı çalışmaları yapılırken su borularının patlamalar. Evlere o an sular verilemiyor.

Sokağa girmek mümkün değil. Tepe halinde oluşturulmuş toprakların üzerinde zar zor yürüyen insanlar. Bir ihtiyar burada nasıl yürüyecek. Kış mevsiminde yaşıyoruz şu sıralar. Hava yağmurlu. Yerler balcık balcık çamur. Apartmana giriş engellenmiş. Çukur dolayısıyla tahtadan köprü yapılmış. Korkulukları yok.

İş iştir anladık. Sizler görev yapacaksınız da. Ya biz…

Evimizde ihtiyar biri olabilir. Hasta olabilir.

Diyelim ki Ambulans çağırmak icap etti. Sokağa giremeyecek.

En uc daire de yangın olayı olsa itfaiye sokağa da giremeyecek.

Bir ölümüz olsa cenaze aracı da giremeyecek sokağımıza.

Avrupa’da öyle bir şey olabilir mi? Hele hele Amerika da. Binalar olmadan önce alt yapıda gereken işlemler yapılır sonra apartmanlar ve binalar inşa edilir. Derler ya Türk’ün aklı sonra gelirmiş.

Beyler olmuyor. Her işimiz sakat. Adil mallar kullanarak bir arıza olduğunda veya fazla su gelse borular patlıyor ve sonra yine kazı çalışmaları. Yeter artık.

Allah aşkına doğru dürüst bir işi yapabilsek. Hangi işimizi doğru dürüş yapıyoruz ki.

Sonra medeni ülkelerin seviyesine geleceğiz.

Benim bir teklifim var. İdareciler o koltuğa oturmak bir meziyet değildir. O koltuklara oturmadan önce o ülkelere gidin. Görün de ibret alık.

Yani kısaca biz adam olmayız.

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..