Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

TÜKETİCİ KÖŞESİNDE "SEMRA ABLANIZ"

http://blog.milliyet.com.tr/semra_sahin

10 Ocak '11

 
Kategori
Sivil Toplum Kuruluşları
 

Blinçli alışveriş yapmanın püf noktaları - 3

Blinçli alışveriş yapmanın püf noktaları - 3
 

Tüketicilerimiz bilinçli olmalıdır.


Bundan önceki iki yazımızda, bilinçli alışverişte tüketicilerin izlemesi gereken adımları ve bilinçli alışverişte dikkat edeceğiniz hususlar nelerdir, bunları açıklamıştım. 

Daha iyi bir yaşam için ihtiyaç duyulan yüksek kalitedeki mal ve hizmetleri düşük fiyata satın alarak, para, zaman, enerji vb. kaynaklardan üst düzeyde yarar sağlamak “Bilinçli Alışveriş” olarak tanımlanabilir. 

Bilinçli alışveriş; 

*Alışverişin planlaması,  

*Alışverişin yapılması,  

*Yapılan alışverişin değerlendirilmesi, olmak üzere üç aşamada gerçekleştirilen ekonomik bir faaliyettir. Açıklamalarında bulunmuştuk. 

Bu bölümdeki yazımızda ise siz tüketicilerin, yapılan alışverişin değerlendirilmesi aşamasında daha sonraki alışverişlerden sağlanacak yararı artırmak için tüketicilerin kendilerine sorular sorarak doğru bir alışveriş yapıp yapmadıklarını değerlendirmelerini açıklayacağım. 

DOĞRU BİR ALIŞVERİŞ YAPIP YAPMADIĞINIZI DEĞERLENDİRİN 

Değerlendirmelerinizde Yer Alacak Sorular Şöyledir : 

1- Satın alınan mal ya da hizmete gerçekten ihtiyaınız var mıydı? 

2- Satın alımınız tasarlanan amacınıza yeterli yararı sağladı mı? 

3- İhtiyaç ve istekler yeterli ölçüde giderildi mi? 

4- İhtiyacınıza tamamıyla uygun bir yeterlilikteki kalite sağlanabildi mi? 

5- Malın satın alınmasında kullanılabilecek tüm araştırma bilgilerinden yararlanıldı mı? 

6- Satın alınan malın kullanımı ve bakımı istenen şekilde gerçekleşebiliyor mu? 

7- Kişisel ve piyasa imkanları göz önüne alınarak alışveriş için en uygun süreç tercih edildi mi? 

Eğer belirtilen bu soruların cevabı "EVET" ise alışverişi en uygun biçimde gerçekleştirmişsiniz demektir. 

Bir Sorunla Karşılaşmanız Durumunda Aşağıdaki Kurumlara Başvurabilirsiniz 

1- Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri: tüm il merkezlerinde Sanayi ve Ticaret İl Müdürlükleri ve İlçelerde Kaymakamlıklar bünyesinde faaliyettedir, Bu heyetlerde mutlak bir “Tüketici Derneği” temsilcilerimiz bulunmaktadır. 

2- İllerde Sanayi ve Ticaret Müdürlükleri,  

3- T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü,  

4- Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli Asliye Hukuk veya Ticaret Mahkemeleri,  

5- Tüketicinin Korunmasına yönelik faaliyet gösteren dernek veya vakıflar, haklarınızın aranmasında, korunmasında ve sizlerin bilinçlendirilmenizde gönüllülerince faaliyetlerini sürdürmektedirler. 

Kaynaklar: http://turkiyenintuketicihatti.blogspot.com/ 

http://www.tuketiciyikoruma.org 

http://www.sanayi.gov.tr 

…. 

…. 

…. 

Semra Şahin 

TÜKETİCİ KÖŞESİNDE 

“SEMRA ABLANIZ” 

E-BİLGİ İÇİN: bizebilgi@hotmail.com 

ÖNEMLİ DİPNOT BİLGİSİ: 

Tüketici Köşesinde, “Semra Ablanız” Milliyet Blog sayfalarımdaki yazı ve resimlerimi,  

İsmim, Soy İsmim ve yazının Kaynak linkinin gösterilmesi suretiyle alabilirsiniz. 

Yazılarımın tüm telif hakları, “TÜKORDER” Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği Genel Merkezi’ne aittir. 

 
Toplam blog
: 75
: 3116
Kayıt tarihi
: 28.08.09
 
 

Tüketicileri bilinçlendirmek, haklarımızın aranmasına çözümler üretmek üzere faaliyette bulunanları ..