Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

TÜKETİCİ KÖŞESİNDE "SEMRA ABLANIZ"

http://blog.milliyet.com.tr/semra_sahin

06 Ocak '11

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Blinçli Alışveriş Yapmanın Püf Noktaları - 2

Blinçli Alışveriş Yapmanın Püf Noktaları - 2
 

Bulunduğun il ve ilçede, sende "TÜKORDER" Şubesini kur, destek bizden...!


Bundan önceki yazımızda, bilinçli alışverişte tüketicilerin izlemesi gereken adımları açıklamıştım. 

Daha iyi bir yaşam için ihtiyaç duyulan yüksek kalitedeki mal ve hizmetleri düşük fiyata satın alarak, para, zaman, enerji vb. kaynaklardan üst düzeyde yarar sağlamak “Bilinçli Alışveriş” olarak tanımlanabilir. 

Bilinçli alışveriş; 

*Alışverişin planlaması,  

*Alışverişin yapılması,  

*Yapılan alışverişin değerlendirilmesi, olmak üzere üç aşamada gerçekleştirilen ekonomik bir faaliyettir. Açıklamalarında bulunmuştuk. 

Bu bölümdeki yazımızda ise siz, tüketicilerin, bilinçli alışverişte dikkat edeceğiniz hususlar nelerdir, bunları izah etmeye çalışacağım. 

TÜKETİCİLERİN, BİLİNÇLİ ALIŞVERİŞTE DİKKAT EDECEĞİNİZ HUSUSLAR NELERDİR? 

1- Bir ürünün reklamından veya uluslararası bir markayı taşımasından etkilenerek tercih edilmesi yerine; fiyat, kalite, işlevsellik, servis istasyonu sayısı gibi faktörleri dikkate alarak piyasa araştırması yapmalısınız ki ödediğiniz bedelin karşılığını alasınız. 

2- Yapacağınız piyasa araştırması sonucunda, yabancı ürünlerle aynı kalitede olan Türk Mallarının tercih edilmesi, sizin ekonomik çıkarınız olduğu kadar, ülke sanayinin gelişmesi açısından da önemlidir. 

3- Özellikle dayanıklı tüketim mallarını alırken ürünün kalitesine ve işlevlerine mi yoksa markasına mı para ödediğinizi kendinize sorun. 

4- Her uluslararası markayı taşıyan ürünün kaliteli olduğu yanlış bir ön yargıdır. Pişman olmak istemiyorsanız alışverişten önce daha çok araştırma yapınız. 

5- "Yerli Malı Ürün" almak yerine, ithal mal hayranlığı ve yabancı marka özentisi sonucu özellikle genç tüketicilerin zaman zaman niteliksiz malları satın almaları sonradan pişman olmalarına yol açmaktadır. 

 

 

Kaynaklar: http://turkiyenintuketicihatti.blogspot.com/ 

http://www.tuketiciyikoruma.org 

http://www.sanayi.gov.tr 

 

…. 

…. 

…. 

 

 

Semra Şahin 

TÜKETİCİ KÖŞESİNDE 

“SEMRA ABLANIZ” 

 

E-BİLGİ İÇİN: bizebilgi@hotmail.com 

 

 

 

ÖNEMLİ DİPNOT BİLGİSİ: 

Tüketici Köşesinde, “Semra Ablanız” Milliyet Blog sayfalarımdaki yazı ve resimlerimi,  

İsmim, Soy İsmim ve yazının Kaynak linkinin gösterilmesi suretiyle alabilirsiniz. 

Yazılarımın tüm telif hakları, “TÜKORDER” Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği Genel Merkezi’ne aittir. 

 

 

 
Toplam blog
: 75
: 3116
Kayıt tarihi
: 28.08.09
 
 

Tüketicileri bilinçlendirmek, haklarımızın aranmasına çözümler üretmek üzere faaliyette bulunanları ..