Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '07

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Köprüde iş yavaşlatma

Sayın okurlar bugünde siyaset yazmayacağım. Ama önce bir noktayı belirtmeliyim. Bana gelen yorumlarda -okumuşsunuzdur sanırım- birleşmenin ne kadar yararlı olduğu -kuşkusuz özetle- yazılmıştı. Bende sürekli olarak fikirsizliğin, projesizliğin birleşmesinden nasıl olur da farklı bir sonuç çıkar demiştim. Birleşmeyi savunan okurlar, yazarlar ben kulunuzu boş verin. Pazar günkü Milliyet gazetesinde yayınlanan Sayın Güngör Uras' ın yazısını okuyun lütfen. Sanırım ne demek istediğimi anlarsınız. Belki okurken bunları bizim blogcumuz da yazmıştı dersiniz.

Sayın okurlar gelelim bugünün konusuna. Bugün Fatih köprüsünde işi yavaşlatma eylemi yapılacak. Trafik hepten kilitlenecek sanırım. Bu eylem haklıdır haksızdır tartışmıyorum. Ama anlamadığım nokta neden iş yavaşlatılacak bir durum olsun ? Çünkü para ödeyerek geçişi kaldırın. KGS kaldırın. (OGS varken KGS ancak tarafımızdan icat edilebilirdi) Olsun bitsin. Bilgisayarlar eylem yapamazlar. Onlarca gişe memuru yerine sistemi kontrol edip, hizmet verir tutacak birkaç kişiyi mutlu ederek çalıştırın yeterli. Ama bu çözüme herkes karşı çıkar. Çünkü gerçekten çözümdür. İş veren (devlet) açısından işten çıkarma oy kaybıdır. Bugün aldığı ücreti beğenmeyen -ama zaten o iş için hiç ücret ödemesi gerekmeyen, bir başka deyişle aslında olmayan iş için para alan- sendika, personel için para kaybıdır. Sonuçta gerçek bir çözüm bize uymaz.

Ayrıca sayın okurlar bu da yetmez. Eğer fiziksel bir zorunluluk yok ise gişelerde bulundukları yerlerden kaldırılıp çıkışlara konulmalıdır. (Fiziksel zorunluluktan kastım bir zamanlar mimari yapısı gereği 1.köprünün üzerinde araç birikmesi yararlıdır gibi bir cevher duymuştum, odur.) Şu anda birinci köprüden geçen bir araç Kızıltoprak çıkışından da, Beylerbeyi çıkışından da çevreyolundan ayrılacak olsa aynı yerde durmaktadırlar. Kaldırın gişeleri trafik aksın herkes gerçek çıkacağı yerde OGS aracılığı ile geçsin.

Bunun iki sakıncası olabilir. Sadece Anadolu yakası tarafında bazı noktalarda gerekmese de -ör: Altunizade' den girip Hasanpaşa' dan çıkış yapacak- araçların ödeme yapması söz konusu olacak denilebilir. Bu zamanda bunu diyen kişiye ne denir bilemiyorum ama şu kadarını yazayım bu sınırlı sayıda girişe de algılayıcı konup buradan giren araçlar için çıkışta düşüm engellenir. İkinci sakınca İstanbul dışından gelecek araçların ne yapacağıdır. OGS cihazlarına sadece gereksinim kadar yükleme yapılabilmekte olduğunu sanıyorum. Kısaca çözmek istiyorsanız çözüm var.

Peki herşeyi bir yana bırakın. Birleştiği için daha büyük sorunları da zaten rahatlıkla çözecek muhalefetimizden siz bu kadar KÜÇÜK bir konuda öneri duydunuz mu? Ben siyaset yazmamış mı oldum?


 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..