Blog yazarı olmayanların yorum ve mesajlarına karşıyım!!! / Blog / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '07

 
Kategori
Blog
 

Blog yazarı olmayanların yorum ve mesajlarına karşıyım!!!

Blog yazarı olmayanların yorum ve mesajlarına karşıyım!!!
 

Blog yazarı olma ayrıcalığına sahip olan herkes ile bu sıkıntımı paylaşmak istiyorum. Bu blog kategorisini, hepimizin iş yerlerinde hatta evlerin de bile olan mantar panolara benzetiyorum. Yazdığımız diğer kategorilerin haricinde bu blog kategorisi tam anlamıyla birbirimizle haberleşmek, blog dünyasıyla ilgili yeni , eski ne varsa paylaşmak , hatta olabilecek şeyler için fikirler sunmak için kullandığımız bir pano. Bu yüzden bloglarla ilgili bir sıkıntımı burada yazmayı uygun gördüm.

Hepimiz biliyoruz ki on binlere ulaşan yazarlık başvurusundan bin küsürü kabul edilmiş durumda. Yirmi binleri aşmış yazının da yarısı kadarı kabul görmüş durumda. 20 ile 50 yaş üstü arasında olan yazarların yüzde 89’u en son açıklanana göre ön lisans, lisans, lisansüstü ve doktora mezunu. Geri kalanı öğrenci, ev hanımı, emekli vb. Yani MB’ye girmek o kadar kolay değil. Bir çok insan arasından seçilip, tercih ediliyorsunuz. Eğitim ve tabiki yazı kalitesi ön planda tutuluyor. Hatta editörler uygun görürse güvenilir üye hakkını bile elde edebiliyorsunuz. Yani ayrıcalıklı insanlar oluveriyorsunuz.

Emek verip içinizden gelen her hangi bir konuda insanları rahatsız etmeden, kafalarını karıştırmadan yazılar yazıyorsunuz. Seçtiğiniz konu genellikle kendi yaşantınızla alakalı deneyimlerinizden oluşuyor. Üzüldüğünüz bir şey kimilerini üzüyor, sevindiğiniz bir şey kimilerini sevindiriyor. Yemekten hoşlandığınız bir yemeğin tarifini paylaşıveriyorsunuz, ya da sizi rahatsız eden her konuda yazıyorsunuz.Yuvarlanıp gidiyorsunuz yani. Herkesle hemfikir olmak zorunda da değilsiniz tabi ki de. Fikir ayrımına düşüldüğünde yorumlaşarak ya da mesajlaşarak karşılıklı fikirlerimizi bir birimize ifade edebiliyoruz. Bir başka yazısını beğenip bir başka gün fikir ayrılığına düştüğümüz kişiyle hemfikir olup, aynı düşünce de olmanın memnuniyetini yaşıyoruz.

Gelelim şu blogda yazı yazmayan, dışarıdan müdahil olanlara. Biz blog yazarlarının konu her ne olursa olsun yazdığı yazılara, dışarıdan sadece belirli kişilerin yazılarını tıklayıp, (dikkat edin okumak demiyorum), tabelada görünmelerini sağlamak için üye olan kişiler topluluğu var bir de. Eğer kazayla onların tıkladığı şahısın yazılarından her hangi birine onlara ters gelebilecek bir fikir beyanın da bulunun, vay halinize. Her hangi bir kuşla ilgili yazı bile yazsanız enteresan yorumlarla mesajlarla saldırıya uğrarsınız. Her yazdığınız yazıya muhakkak kel alaka iğneleyici, rahatsız edici, sığ yorumlar yazılır. Benim bir yazım var en çok yorum alanlarda, içinde bir tane bile eşimin dostumun yorumu yok ve hepsi blog yazarı. O bloguma bile laf eden bu insanlar hit olmak adına birbirlerine "Bu yazı her gün 50 kere tıklayalım, günde 10 binlere ulaşırız" diye gaz veriyorlar. En çok okunan olarak görünüyorlar. Zaten bu tür blogları merak edip okumak için açan ne var bunda bu kadar okunacak demiştir muhakkak. Biz yazı yazanlar hangi blogun en çok okunmayı hak ettiğini ve ya hak etmediğini çok iyi anlarız.

Bir kere blog yazarı olan arkadaşlarının yazısına bir yorum yazdım. Yorumum kendileri tarafından beğenilmedi. Sonra her yazdığım yazı takibe alınıp, her yazıma, karşıt fikirli yorumlar geldi. Bu kişilerin yorumlarını okuyup kim olduğunu öğrenmek için isminin üzerine tıkladığımda karşıma blog sayfası çıkıveriyor. Yani kimlik yok. Karşımda bir duvar bir boşluk. Zaten kinle art niyetle saçma sapan yorumlar mesajlar atan ve kimliğini gizleyen kişi boş olmayacak ta ne olacak? Her gün tüm medyada dinleyip izlediğimiz iki habere olan üzüntümü belirtmek üzere yazdığım bir yazıya algılaması farklı kişiler tarafından yayınlamaya terbiyemin eğitim ve birikimimin yetmeyeceği mesajlar geldi. Benim yaptığım gazetede okuduğum iki haberi yazmaktı. Haberi değiştirse miydim acaba? Bana yazdıklarını tüm gazete ve haber kanallarına da yazıp yolluyorlar mı merak ettim. Sorsanız cevap veremezler.Altın kafesteki bülbüle sormuşlar "Malumatım yok demiş". Bu tip kişiler de böyle karşınıza geçse hiç bir konuda malumatı yoktur. Karşımda muhatap alacağım kişi belli değil. Kaçak dövüşüyorlar anlayacağınız. Blog yazarı olan arkadaşları onlar adına yazıp çiziyor, kendisi etliye sütlüye karışıp papaz olmamak için dışarıdan arkadaşlarını maşa gibi kullanıp onlara yorum yazdırıyor. Nereden mi biliyorum. Yorum yazıyorum, yayınlanmıyor, ama yayınlanmayan yorumlarıma bana cevap geliyor başkaları tarafından. Bilmem anlatabildim mi? Blog sayfasında olmayan bir yazıma kimler cevap yazabilir????

Diyeceğim o ki; Blog yazarı olmayan hiç kimseyi sayfalarımda barındırmayacağım. Hele hele benim öğretmenliğime varana kadar hakaret eden bu insanları hadlerini bildirecek mercilere şikayet edeceğim. Yazılarımın altına yazdıkları pis mesaj ve yorumları yayınlayıp sayfamı kirletmeyeceğim. Dışarıdan sadece yorum ve mesaj yazmak için üye olanlara bir son verilmesi en azından biz blog yazarlarına yorum atamamaları konusunda bir şikayet yazısı yazdım editörlerimize. Umarım bu konuda benimle aynı fikirde olanların da sesi duyulur ve bu kim oldukları amaçlarını ne olduğu belli olmayan bu insanların, sayfalarımızı kirletmesine bir son verilir. Ciddiye almayıp yayınlamadıkça daha da çirkinleşen mesajlar gelmektedir, gelmeye de devam edecektir. Bırakın kendi yazılarımı başka blog yazarının yazısına yazdığım yorumları bile takip edip eleştiriyorlar. Böyle insanları kompleksleriyle baş başa bırakıyorum…

Tüm blog yazarlarının yorum ve mesajlarının başımın üstünde yeri vardır. Hepinize sevgi ve saygılar.

 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..