Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '07

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Yoksa rüya mı?

Yoksa rüya mı?
 

2003 yılından beri Amerika’da ABC televizyonunda yayınlanmakta olan "Extreme Makeover Home Edition" adlı reality formatın Türkiye versiyonu olan "Yoksa Rüya mı?" usta gazeteci Uğur Dündar tarafından sunuluyor. Ekonomik güçlükler çeken ailelere yardım etmeyi amaçlayan programda, başvurular arasından belirlenen ailenin evi baştan yaratılıyor. Ev verilecek ailenin daha önce kendisine ait bir arsasının olması o arsa üzerinde yapılacak yeni bir ev için herhangi bir imar sorununun bulunmaması gerekiyor. Öncelikli olarak çocukların mutluluğunun düşünüldüğü güzel bir program olmuş bence.

Ancak, bu haftaki bölümü de seyrettikten sonra hoş olmayan şeyler olduğunu fark ettim. Bir yandan ihtiyacı olan bir aileye yardım ediliyor, diğer yandan eski diye artık kullanılmayacak diye evdeki eşyalar da barakalarla birlikte paramparça edilip, yok ediliyor. Halbuki iki gün öncesinde, tekmeyle devrirdikleri soba o aileyi ısıtıyordu, balyozla kırdıkları televizyonda çocuklar çizgi film seyrediyorlardı. Parçalan buzdolabında az da olsa yiyeceklerini koruyorlardı vb. Bir de bu parçalama, yıkma görüntülerini o küçücük çocuklara ve aileye izlettiriyorlar. Yüzlerinde sevinçle üzüntünün bir arada olduğu garip bir tebessümle bakakalıyorlar ekrana.

Bu hafta gerçekten sevinemedim o ailenin yaşadıklarına. O yıkımdan sonrası çok güzel elbette. Tam da programın adı gibi. Yoksa rüya mı? dedirtecek derece de güzel. Oysa o eski eşyalara da muhtaç olan, o parçaladıkları eşyalara sahip olamayan binlerce insan var. Nedir bu parçalama, yok etme olayı anlamış değilim. Keşke biri akıl etse de o eski eşyaları toplayıp muhtaç ailelere verip aynı anda daha çok kişiyi sevindirse...

 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..