Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '13

 
Kategori
Blog
 

Blog yazısının okunmasında 'Başlık'ın önemi

Blog yazısının okunmasında 'Başlık'ın önemi
 

26 Nisan 2011 tarihinden bu yana Milliyet Blog'da yazıyorum. Şu ana kadar çeşitli konularda 359 blog yazısı yazdım. Bu arada sadece belli konuya bağlı olan bir blogum daha var. Şu ana kadar blog yazılarımın okunması konusunda tesbit ettiğim bir gerçeği siz okurlarımla paylaşmak istedim. Umuyorum ki bu deneyimimle yeni blog yazmaya başlamış arkadaşlarıma bir ışık tutarım.

Öncelikle dün başıma gelen bir olayı anlatayım. Çeşitli konularda yazıyorum dedim. Daha önce yazdığım 358 blog yazımda ortalama 345 okuma sayısına ulaşmıştım. Şimdi diyeceksiniz ki 'Nedir bu sayılar. Biz iyi yazmak için  yazıyoruz.'Ama ne kadar iyi yazarsanız yazın eğer okunmazsanız bu iyi yazılarınızın hiç bir önemi yok. Önemli olan iyi yazılarınızla mümkün olduğu kadar okuyucuya ulaşmak. Düne kadar yazdığım çeşitli konulardaki yazılarım bazen 100 okumanın bile altında kaldı. Yazarken araştırmalar yaptım, güncel fakat kimsenin yazmadığı ilginç konuları yakalamaya çalıştım. Gene de belli bir sayının üstüne çıkamadım. Hatta 30000 lerde okunma sayısı olan yazarlara gıpta ile baktığım da oldu. Bu arada blog yazıma eklediğim resmin de okunma oranında çok önemli olduğunu fark ettim.

Bu arada bir şey daha fark ettim. Eğer yazınız televizyon veya sanat dünyasından tanınmış isimleri konu alıyorsa okunma oranınız da artıyor.

Bugüne kadar yazdığım yazılar içinde en yüksek okunma oranını tutturan yazım 'Ayinesi İştir Kişinin Lafa Bakılmaz, Kişinin Görünür Rütbe-i Aklı Eserinde' oldu.Bu yazım yavaş yavaş 7250 okunma sayısına ulaştı. Gene de çok yüksek bir sayı değil. Dün yazdığım bir yazım birden bire daha önce yazdıklarımı geçip 24 saat geçmeden 6700 okunma sayısına ulaştı. Bu okunma sayısına ulaşmasında yazının başlığının çok önemi olduğuna inanıyorum. 'Nejat İşler, Ölmek İçin Daha Çok Gençsin' Başlıklı bu yazımda  sorunlarından kaçmak için alkole sığınan kişilere seslenmek istedim. Sorunlarımızdan sadece güçlü olarak çıkabileceğimizi vurguladığım bu yazımın kısa sürede bu okunma oranına ulaşmasında sanırım Başlığının çok önemi var.

Anlayacağınız blog yazılarının çok okunmasında seçilen konu, resim gibi etkenlerin yanısıra hatta daha da önemli 'Yazının Başlığı ' büyük rol oynuyor. Seçilen çarpıcı başlıklar okunma sayısını arttırıyor.

Bu ufak deneyimimle yeni başlayan yazarlarımıza bir ışık tutmuşumdur umarım. Bu arada belirteyim dün 345 olan ortalama okunma sayım bugün 365 oldu. 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..