Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '18

 
Kategori
Blog
 

Blog Yazmak

Blog Yazmak
 

Sevgili Erdal Ceyhan öldüğünden beridir kişisel blog yazmayı bıraktım. Üzerime büyük yük düştü gibi geldi çünkü bir Erdal Hoca, bir ben ve bir de Kerim Korkut mütemadiyen yazıyorduk. Onun farkı yazmanın dışında bizleri, hepimizi, takip etmesiydi. Ve bana çok ağır geldi onun ölümü ve açıkçası kaldıramadım. Blog ortamındaki babamı kaybetmişim gibi tıpkı.

Aynı şekilde OHAL geldiğinden beri ülkeme, kendimi baskı halinde hissediyor ve herhangi önemli bir konuda yazmaktan imtina ediyorum. Ve hülasa sebebi baskı değil, kendimi demokrasiden ıraklaşırken baskı altında hissetmek o kadar!

Yüz yıla yakın demokrasi konusunda hala emekleyen Türkiye Cumhuriyeti’nde sistem sorunu hiç bitmiyor. İnsanların kafasını değiştirmeden sistemleri değiştirerek ülkeyi yönetmeye çabalıyoruz.

 Kanallar son on senedir Türki kahramanlarla dolu ve pek çoğu Osmanlı’dan güzelleme önemli şahsiyetler. Ve doğal olarak kahramanlar sakallı, bizim erkekler de! Allah’tan Türkçe eğitimi son derece zayıf olduğu için dilde değişim yavaş, Osmanlı Türkçesi henüz dilimize yerleşemedi. Fakat bastı bacak Türk erkeğinin –Türk kadını gibi- üzerine yapışık ve bilekten kesik daracık pantolonlar giymesi –umuyorum- Türk kadınını baştan çıkarıyor. Türk erkeği hiçbir zaman bu kadar koca kafalı olmamış, mal meydanda ortalıkta dolaşmamıştı.

Yeni Türkiye’nin yeni sistemi hakkında hiçbirimiz net bir bilgiye sahip değiliz. Bekleyip yaşayıp göreceğiz nasıl şekillenecek! Umarım faydamıza olur. Bunu can-ı gönülden istiyorum.

Son olarak kütüphaneyi yerleştirirken eskilerden bulduğum  “Yaşamak, Öğrenmek ve Sevmek” kitabından bir alıntıyla bitireyim: “Kendimizi çekiç olarak görürsek karşımızdakileri çivi olarak görürüz”. En fazla ihtiyacımız olan şey toplumsal barış. Bunun için artık birlikte yaşamayı öğrenmeliyiz.

Selamlar…

 

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..