Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '11

 
Kategori
Güncel
 

Bu bir savaştır

Ülkemizde yaşananlara hala boş gözlerle bakıp eğer haklılarsa kazanırlar falan gibi laflar edenlere çok açıkça söylüyorum… 

Böyle bir şey yok. 

Olamaz da. 

Bu gün ülkemizde yaşananları tek kelimeyle adlandırmak gerekseydi sanıyorum bu koşullara uygun sadece bir tane kelime bulunabilirdi. 

O da savaş. 

Bu yargılamaların sonucunda adaletin gerçekleşebileceğine inanmak demek… 

Aslında ABD ilk olarak Irak’ta kitlesel imha silahları olduğunu iddia ettiği zaman gelip arasınlar demekle neredeyse eşdeğer konumdadır. 

Bunu şunun için söylüyorum geçtiğimiz günlerde Guardian gazetesine açıklama yapan bir Iraklı Kimya mühendisi diyor ki : “Irak’ta Kitlesel imha silahları bulunduğunu ben söyledim.” 

“Benim sözüm üzerine ABD Irak’ı işgal etti.” 

Elbette bu bilgi doğru mudur? 

Yanlış mıdır? 

Bu gün için çok fazla bir önemi yok. 

Ama bilinen bir gerçek var, o da ABD’nin Irak’ı işgal ettiği ve bu güne kadar iki milyon insanın öldürülüp en az bir o kadarının da yaralanıp sakat kaldığı ve tecavüze uğradığı. 

Mühendisin açıklaması bu kadarla sınırlı değil devamı da var. Diyor ki : “Ben ve oğullarım Irak’a bir parça da olsa demokrasi gelmesinden onur duyuyoruz.”
Aslında tam da üstüne basmış. 

Onursuzluktan onur duymak… 

Neyse ki bu özellik sadece bizdeki bazı yazarlara özgü değilmiş. 

Bunların benzerlerinden dışarıda da varmış… 

Yani demem o ki… 

Irak’a nasıl bir demokrasi geldiğini bugün hepimiz biliyoruz. 

Kendi kaynakları üzerinde kontrol hakkını yitirmiş… 

Petrolunu çok uluslu şirketlere teslim etmiş… 

Kendi içinde de etnik ve dinsel çatışmalara girip, üçe bölünerek tamamen emperyalizmin denetimine girmiş bir ülke… 

İşte son dört yıldır ülkemizde yaşananlar önemli ölçüde bu konuyla benzerlik göstermektedir. 

Hem zaten başta da belirttiğim gibi, bu bir savaştır ve bu günkü savaş aslına bakarsanız… 

Ülkemizi tamamen küresel sermayenin bir parçası yapmak isteyenlerle… 

Buna karşılık ulus devletini, üniter yapısını korumak isteyenler arasındadır. 

Zaten biraz dikkatle baktığınızda olay daha net görünecektir 

Ulus devlet ve üniter yapı savunucularını Ergenekon ve benzeri yaftalarla suçlayanların. 

Açık söylüyorum 

Ulus çıkarlarını göz önünde bulunadurmak gibi hiçbir düşünceleri yoktur. 

Onlar tamamen beslendikleri efendi emperyalizmin ülkedeki çıkarlarını en iyi şekilde savunmakta ve bekçilik yapmaktadırlar. 

Aslında bu tür olayları ekonomik ve siyasi gelişmeleri dikkate almadan yorumlamak hiçbir zaman doğru sonuca götürmez onun için olayları dikkatle izlemek gerekmektedir. 

Onun için söylüyorum bu günkü olaylar adı her ne olursa olsun, üniter yapı ve ulus devlet yanlılarının tasfiye edilmesidir. 

Onlar ortadan kaldırılmalıdır ki seçimlerin akabinde kusursuz bir anayasa hazırlanabilsin. 

Zaten bundan sonra da geriye tek bir şey kalıyor. 

Federasyon 

O da tamamlanırsa… 

Bilmem anlatabildim mi?

17–02–2011
Nusret KEBAPÇI 

 
Toplam blog
: 207
: 398
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Ben Ankara'da yaşayan kendi halinde okur yazar  bir öğretmenim...     ..