Bu çocuklara bundan sonra nasıl süt içireceksiniz? / Haber / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '12

 
Kategori
Haber
 

Bu çocuklara bundan sonra nasıl süt içireceksiniz?

Bu çocuklara bundan sonra nasıl süt içireceksiniz?
 

www.internethaber.com


 

Olacak şey değil. Okul sütü projesi kapsamında bugün dağıtımına başlanılan sütlerden yüzlerce çocuk zehirlendi. Konya, Diyarbakır, Edirne, Adana, Sivas,  Kırıkkale, Sakarya, Antalya ve Samsun'da dağıtılan sütlerden zehirlenen çocuklarla yapılan söyleşilerde çocukların söyledikleri şunlar:
 
"Sütü içerken ağzımda yoğurt oldu."
 
"Sütlerin içinden böcek çıktı"
 
"Bir yudum aldım, midem bulandı"
 
Adana'da dağıtılan sütlerin son kullanma tarihlerinin ise 2005 olduğu ortaya çıktı.
 
Bakın bu olaydan sonra yetkililer ne demiş?
 
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç:
 
"Zehirlenme yok, sadece mide bulantısı ve baş dönmesi var"
 
Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer:
 
Biz süt içmek istemeyenlere içirmeyin demiştik. Bazı çocukların süte hassasiyeti olabilir."
 
Sivas Valisi: 
 
"Zehirlenme demeyelim de, kısmen psikolojik diyelim."
 
Diyarbakır valisi ve diğer bütün yetkililer de buna benzer açıklamalar yapmışlar.
 
Bu ne duyarsızlık, ne sorumsuzluk? Birkaç firma elde kalan bozuk sütleri değerlendirmek için ihaleye giriyor ve en ucuz teklifleri verenler ihaleyi alıyor ve bu bozuk sütler çocuklarımıza zorla içiriliyor.
 
Ya yetkililerin sözlerine ne demeli?
 
Bundan sonra bu çocuklar okullarda süt içerler mi?
 
 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..