Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bu eller....

Bu eller....
 

İşi gereği Türkiye'nin - doğu illeri başta olmak üzere - bir çok ilini gezmiş.

Çok yer görmenin avantajı, çok da fazla insan tanımış. Sık sık gördüklerini, yaşadıklarını ve başından geçenleri anlatır bana.

Sabah beraberdik ve geçenlerde doğu illerine yaptığı bir iş gezisinde yaşadığı bir olayı anlattı.

Sizlerle paylaşmak istedim.

Doğu'daki bir ile ait köyde çalışıyormuş, yorulmuş. Köyün kahvesine gitmiş, hem bir soluk almak, hem de sıcak bir şeyler içmek için.

Köylülerle kaynaşmış hemen (yapısı samimi ve içten olduğu için diyalog kurmakta asla zorlanmaz, hemen samimi olur.)

Koyu bir sohbet başlamış.

Konu dönmüş dolaşmış, işsizliğe ve parasızlığa gelmiş.

Köylülerden biri anlatmaya başlamış.

"Beyim buralarda hiç iş imkanı yok, biz çok yokluk çekiyoruz. Öyle zaman oluyor ki, bırak katığı, ekmek bile bulamadığımız zamanlar oluyor. Ama iyi insanlar da var. Allah razı olsun onlardan. Onlar olmasa halimiz nice olurdu..."

Köylü anlatmaya devam etmiş.

"Ben bir kaç yıl önce rahatsızlandım, hiç çalışamadım. Çoluk çocuk perişan olduk. Çocuklarım aç kaldı. Borç para istedim bir kaç varlıklı akrabadan ve varlıklı köylüden ama vermediler. Ödeyemezsin sen bu borcu dediler. Ne yapacağımı şaşırdım. Sonunda, utana sıkıla, çok uzaktan tanıdığım varlıklı birinin kapısını çalmak zorunda kaldım. Derdimi anlattım ve borç istediğimi söyledim, sonra da ekledim, iyileşir iyileşmez ne yapıp edip bir iş bulup çalışıp paranızı ödeyeceğim ağam..." dedim.

Varlıklı adam kasayı açmış ve ne kadar para istediğini sormuş köylüden.

Şaşırmış tabii köylü.... Akrabaları, en yakınları bile bunu yapmamış! Nasıl şaşırmasın ki?

Miktarı söyleyen köylü, parayı almak için ellerini uzatmış ve devam etmiş konuşmaya,

"Ağam gözün arkada kalması, hepsini ödeyeceğim bu paranın."

Varlıklı adam, köylünün çalışmaktan yıpranmış ve paramparça olmuş ellerine bakarak şunu söylemiş.

"Senin bu ellerin her şeyi anlatıyor. Acelesi yok ödemenin. Güle güle harca."

<><><><>

Etkilendim.

Hem köylünün çaresizliğinden, yoksulluğundan ve garipliğinden.

Hem de iyi insanların var olmasından ve çaresiz insanların dertlerine Hızır gibi yetişmelerinden.

Kul sıkılmayınca Hızır yetişmezmiş.

Hızır dedim de, bugün Hıdrellez...

Hepimizin Hıdrellez Bayramı kutlu olsun.

Hepimiz, karınca kararınca "paylaşan" olalım.

Paylaşalım ki, artıralım elimizdeki nimetleri.

Veren el, alan elden daima üstün, bunu unutmayalım

Saygılarımla,

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..