Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '10

 
Kategori
Siyaset
 

Bu kadarına da pes yahu! (Necmettin Erbakan Saadet Partisi Kongresi'nde tek aday)

Bu kadarına da pes yahu! (Necmettin Erbakan Saadet Partisi Kongresi'nde tek aday)
 

Dün Saadet partili Mustafa Kamalak'ın kongrede genel başkan olabileceğini hissettirdiğinde çok garipsemiştim. Çünkü Kamalak da (göründüğü kadarıyla) karizma yoktu, hitabet yoktu. Üstelik de Numan Kurtulmuş ayrıldıktan ve birçok il teşkilatının istifa ederek Saadet gemisini terk ettikten sonra kan kaybeden partinin toparlanmasının güç olduğunu düşünenlerdendim.

Kamalak'ın dünkü açıklamalarındaki iki cümle de anlaşılmazdı:

"Saadet Partisi'nden kaç kişi ayrıldı bilmiyorum ama ayrılanların gönüllerinin bizimle olduğuna inanıyorum."

"Hoca için (Necmettin Erbakan) hukuki bir engel yok."

O an aklıma ister istemez, "Acaba Necmettin Erbakan kongrede ciddi ciddi Saadet Partisi için genel başkan adayı olur mu?" sorusu geldi. Ama dün gece buna ihtimal vermedim. Yürümekte zorlanan, ayağa dimdik kalkmaktan aciz, ayakkabılarını başkalarının giydirdiği, koltuğa oturmak için başkalarının koluna girerek oturan 84 yaşında birinin hareketlilik, canlılık, yüksek performans isteyen bir makama (Saadet Partisi'nin geleceğini düşünen biri olarak) talip olmayacağını düşündüm. Düşündüm ama yanıldım.

Necmettin Erbakan Saadet Partisi Kongresi'nde Tek Aday

Kahvaltıda dinledim bu haberi: Necmettin Erbakan kongrede tek aday. Şaşırdım ve güldüm. "Yahu Erbakan, hal-i pür-melalin ortada. Bu ne hırs, bu nasıl bir ihtiras? Ne yapmak istiyorsun bu hareketinle? Bir zamanlar iktidara taşıdığın "milli görüş"ü kendi ellerinle "partiler mezarlığı"na mı göndermek istiyorsun? Seçimlerde % 1 oy bile alamayan "marjinal partiler" gibi tabela partisi mi yapmak istiyorsun Saadet'i? " dedim kendi kendime.

Necmettin Erbakan Seçilir Mi?

Elbette seçilecek, ortada başka aday olmadığına göre. 800 küsur delegeden 600 küsur(salt çoğunluk) delegenin oyunu alarak Saadet Partisi'nin yeni genel başkanı Erbakan olacak. Olacak da sonrası ne olacak? Elbette hiçbir şey. Saadet Partisi bir zaman daha parti olarak varlığını sürdürecek. İlk seçimlerde de tıpkı Anavatan Partisi gibi, tıpkı Doğru Yol Partisi gibi, tıpkı Demokrat Parti gibi (kemikleşmiş) birkaç yüz bin oy alarak siyasi arenada etkisiz bir parti olarak sözde varlığını sürdürecek.

Son dakika: Ben bu yazıyı yazarken alt yazı geçti bir kanal: Necmettin Erbakan 684 oyla genel başkan seçildi.

 
Toplam blog
: 300
: 1022
Kayıt tarihi
: 13.06.10
 
 

Tarih, edebiyat, şiir, dil ..