Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '09

 
Kategori
Yapı / İnşaat
 

Bu Nasıl Ticaret?

Bu Nasıl Ticaret?
 

Firma ismi vererek yaşadığım sıkıntıları paylaşmak hiçbir zaman tarzım olmadı. Ama sonunda sabrımı o kadar zorladılar ki buradan payaşabildiğim kadar insanla paylaşmak istedim.

Duşakabin yaptırmak için bir arayışa girdik. Yapı marketlerle ve duşa kabin yapan firmalarla görüştükten sonra kararımızı verdik. Karar sürecinde fiyat kadar teslim süresi de önemli bir etkendi bizim için. 10 -15 gün kadar önce DAMLA DUŞ firmasıyla anlaştık ve kaporamızı verdik. Birçok satış işleminde olduğu gibi bu aşamada herşey yolundaydı. Yetkililer oldukça ilgiliydi. İlk aşama duş teknesinin ölçülerini almak için ustanın gelip ölçü almasıydı. Cuma günü gerçekleşen satınlama işlemi için Pazartesi günü saat 9:00- 10:00 gibi ölçü almaya geleceklerini söylediler. Pazartesi olduğunda bırakın 10:00'u öğle saati olduğunda hala ne gelen vardı ne de giden.

- İyi günler X hanım ben Y duşakabin için saat 9:00-10:00 rası ölçü almaya geleceklerdi hala gelen yok.
- Ben ustam ile görüşüp size döneyim.
Aradan geçen 45 dakikada hala aranmamış ve dolayısı ile cevap alamamıştım ki tekrar arayıp durumu sordum. Bu sefer aldığım cevap
- Gün içinde mutlaka gelecekler
- Gün içinde peki saat kaçta?
Cevap yok.
- Bütün günümü usta gelişini bekleyerek harcamak istemiyorum işim var
- Ustamız gelmeden 30 dakika önce sizi arar.
- Burası İstanbul ve işlerinizi evinize 30 dakikalık mesafede halletmeniz ne kadar mümkün?
Cevap yine yok ve sessizlik. Bu konuda hassasiyetimizi belirtmemize rağmen sanki özellikle tam tersi yapılmaya çalışılıyor. Neyse o gün 9:00 gelecek usta 5 telefon görüşmesi sonrasında 13:30-14:00 gibi geldi ve 5 dakikada işini bitirip gitti. 5 dakikalık bir işlem için tüm gün ev hapsi...

Ve gelelim montaj zamanı yaşananlara.
- İyi günler X hanım ben Y duşakabin montajım vardı ne zaman yapılacak.
- Bir bakayım ..... yarın.
- Peki saat kaç gibi gelirler.
- Saat veremiyorum hem siz evde değil miydiniz?
(Çalışmıyorsam tüm gün evde oturup beklemeliyim)
- Peki sabah mı öğleden sonra mı? Tüm gün evde beklemek istemiyorum işim var.
- Öğleden sonra o zaman.
- Peki iyi günler

Ertesi gün saat 16:30 ne gelen var ne giden durumu tekrar yaşanıyor.
- İyi günler X hanım ben Y duşakabin montajım vardı hala gelen yok
- Ben ustamla görüşüp size döneyim bugün Üsküdardaki bir müşterimizde montaj sırasında problem yaşadık da
Aradan geçen yarım saat ve geri dönüş yok
- İnanın niyetliyim kusura bakmayın ama bugün gelemeyecekler programda olmayan bir sürü terslik yaşandı. Sabah sizin malzemelerinizi, de yükledikten sonra Tuzla'dan başladılar.
(Oruçluyum o yüzden yalan söylemiyorum imajını vermek sizce ne kadar inandırıcı iman ve inanç bu kadar mı ayaklar altına alınır. )
- Bana Üsküdar'da problem çıktı demiştiniz. Tuzla'dan sonra Kartal'a uğramadan mı Üsküdar'a geçtiler...
- O müşterimize saat verilmişti.
- Bana saat veremediğinizi söylediniz. Farkımız ne? Ev hapsinde sizi tüm gün bekliyorum ve ben aramadan problem çıktığını bugün gelemeyeceğinizi öğrenemiyorum.
- Yarın söz sizin montajınız yapılacak
- Bugün tüm günümü mahvettiniz yarın kaçta geliyorsunuz bana net zaman verin
- Saat 14:00 diyelim problem çıkmasın
- Umarım yarın da sizi gelmediler diye aramam. İyi akşamlar.

Ertesi gün saat 15:30 yine ne gelen var ne giden durumu sürmekte.
- X hanım ben Y
- Ben ustamla görüşüp hemen size dönüyorum
Çat telefon kapandı. Aradan geçen 15 dakika ve geri dönüş yok tekrar ben arıyorum.
- X hanım aramadınız
- Şeyyy aslında bir problem oldu sizin camlarınızın temperli olmadığı farkedildi. aralarında kırılan da var. Bu şekilde monte etmek bize yakışmaz tekrar sipariş verdik.
(Kırılan cam nasıl monte edilebilecekse)
- Niye ben bu problemi aradığımda öğreniyorum siz daha önce arayıp bilgi vermiyorsunuz? Dün malzemeler yüklenmişti problem yoktu da bugün mü var?
- Şey evet ben de......
- Tekrar sipariş verdiniz ve kaç gün daha bizi bekleteceksiniz?
- Cumartesiye olur
.......
Konuşma bir süre daha devam eder. Daha sonra imalattan bir yetkili arar ve 1 hafta 10 günlük bir süreden bahseder.
Sipariş iptali ve kaporanın iadesi için eşim gittiğinde sanki hiçbir şey yaşanmamış gibi arsızca gülerek karşılayan ve gülmeye devam eden satış yetkilileri.
DAMLA DUŞ ile yaşadığımız macera bize işimizde 15 günlük kayba, kabarık bir telefon faturasına ve de fazlasıya yıpranmış sinir sistemine mal oldu. Kazancımız ise SIFIR. Bu şekilde bir ticaret anlayışı olduğuna inanamıyor ve eskiden satış işinde çalışmış biri olarak bu kadar pişkin satış yetkililerinin işin ahlakına aykırı olduğunu düşünüyorum.

Duşakabin yaptıracaksanız benden tavsiye Damla Duş'un yakınından bile geçmeyin.

 
Toplam blog
: 67
: 1640
Kayıt tarihi
: 18.10.06
 
 

Biz Tiryaki ailesi gezmeyi ve gördüğümüz yerlerin fotograflarını çekmeyi çok seviyoruz. Blogumuzda, ..