Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '14

 
Kategori
Mizah
 

Bu Tersköşe meselesi de ne ola ki ?

Bu Tersköşe meselesi de ne ola ki ?
 

federerman.blogspot.com


 Sayın Başbakan RTE,  adayların açıklanması ve Cumhurbaşkanı seçimleri konusunda durup durup gazetecilere :

“Hey, sizi ters köşeye yatırabilirim!” diyor. Bir çok gazeteci Futbolcu terminolojisini bilmedikleri için , “Başkan bir şeyler demek istiyor ama, ne demek istiyor?” diye kendi kendilerine bazı sorular sorup, ondan sonra… “Allah ..Allah…Allah, Alah…” çekip evlerine gidiyorlar.

Duruyor duruyor Başkan. “Sizi ters köşeye yatırabilirim…” diyor. Hadi bakalım, anla anlayabilirsen. Bir arkadaşın dediği gibi:

“Kaşın şifre, gözün şifre, Şifre müdürü müsün be mubarek..!”

Onun bunu bilmem. Başbakan’ın bir bildiği var. Dilinin altında söylemek istediği bir şey var. Dönüyor, dolaşıyor:

“Sizi ters köşeye yatırabilirim…” diyor.

Ben gazeteci olsam bu lafın, ardını, şifresini, girdisini çıktısını bir güzel analiz eder; bilenlere danışır. Olmazsa Sümbül Baba’ya sorar …Gerisini anlamaya çalışırdım. Yani ne demek!

“Sizi ters köşeye yatırabilirim…”

Nasıl yani? Şöyle düşünelim. Başbakanımız yıllarca futbolculuk yapmış. Kasımpaşa sahalarında az mı top koşturmuş ve nice penaltılar atmış… En iyi penaltı nasıl atılır ?  “Ters köşeye atılır…” Yani .

Sen bakarsın kalecinin suratına, o senin suratına bakar.

“Tamam, “ der kaleci, “bu adam topu şu köşeye atacak ve topa vurulurken kendini tahmin ettiği köşeye fırlatır. Ama Penaltı vuruşunu yapan kimse, topu tam ters istikamete atar. Yani Kaleci bir tarafa, top bir tarafa gider. Oldu mu kaleci Ters Köşe… Haydaaa…

İmdi bundan ne ders çıkar. Yani siz ne düşünüyorsunuz? Başbakan adaylığını koyacak. Ağustos da seçim olacak ve bakıyorsunuz, Sayın Başbakan olmuş mu size Sayın Başkan! Biliyorum, sizin hesaplarınız hep böyle… Ama bu işte bir terslik var. Sayın başbakan söylüyor, anlamıyorsunuz. Yani açık açık söylüyor anlamıyorsunuz. Kapalı söylüyor, anlamıyorsunuz. 

Yani mesele ne? Bence Sayın RTE herkese çok önemli bir ŞAKA yapacak, herkesi bir güzel yanıltacak ve herkesi bir güzel şaşırtacak… Nasıl mı?

Tahmin etmesi tabii çok zor. Nasıl adamın kafasındaki tilkileri sayabilirsiniz?

Rahmetli İsmet İnönü için de öyle söylerlerdi. Adamın kafasında kırk tilki dolaşırmış. Kırkının da kuyrukları bir birine değmezmiş. Öyle açıkgöz, öyle yaman adammış.. Sir Winston Churchill bile kandırmak için Adana’ya kadar gelmiş de… O ne uyanık o… Onu kandırmak kolay mı? Churchill’i bir güzel kafese koyup İngiltere’ye göndermiş! İster inanın ister inanmayın!

İmdi. RTE’nin başındaki tilkiler de bence 40 dan aşağı değil. Kimbilir, bu kadar iktidardan sonra, bu kadar insan gördükten sonra, neler düşünüyor, neler hazırlıyor bize istikbal için.

Ne dersiniz?

“Sizi ters köşeye yatırabilirim…”

Haydaaa…

Bence , Sayın RTE , seçimlerden sonra bir beyanat verecek:

“Ben size şaka yaptım… Gördünüz bu seçimi de rahat rahat kazandım ama bu kadar başarı bana yeter… Artık gerisini istemiyorum. Ben gidiyorum…!”

Millet aman zaman dese de bir bakıyorsunuz, adam bohçasını toplamış, hayda, gemiye binmiş, doğru Philedelphia’a ….

Yok, yanlış oldu galiba. Bence Florida’ya gider. Zaten yazları doğru dürüst denize filan da giremiyor. Orada, Florida da ohhh… Kekah… Çoluk çocuk… Kumlar… Artık hayatını yaşayacak adam be.

Yeter artık… Bu kadar yıl bu millete hizmet. Yani yapılanları da anlasalar neyse. Her şeye itiraz. Her şeyle dalga. Öyle bir millet olduk çıktık.

Bence mesele bu… Valla arkadaşlar bir Futurist olarak benim tahminlerim bazen tutar mı; onu da bilmiyorum ama açıkça atıyorum.  Başka ne olabilir ki!?

“Sizi ters köşeye yatırabilirim…”

Hadi bakalım. Yatır da görelim. Biz kaç yılın kalecisiyiz be. Yutar mıyız? Kimbilir?

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..