Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '21

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Bu yazın gelinlik trendleri

Yıllar geçse de değişmeyen düğün telaşı, jenerasyonların değişmesiyle birlikte gelinlik tercihlerini etkiledi. Abartı ve gösterişli modellerin yerini sade, rahat ama bir o kadar da iz bırakan gelinliklerin aldığını söyleyen BÉGUM Bridal Design House kurucu ve tasarımcısı Begüm Salihoğlu, düğün süreleri veya şekilleri kısalsa da gelinlerin beklentilerinin değişmediğini belirtiyor.

- Gelinlik denildiğinde ilk akla gelen isimlerden birisiniz. Daha önce moda sektöründe farklı girişimleriniz de oldu. Sizi bu tarafa iten ne oldu?

Daha ana okuluna gitmeden kumaşlarla ilgili bir iş yapacağımı biliyordum. Tekstile olan ilgim çok küçük yaşlarda başladı. Gençlik yıllarımda Fransız moda dergilerini satın alır, tasarımları ezberlerdim. Üniversitede Parsons’ı seçmem de tesadüf değildi ya iç mimar ya da moda tasarımcısı olmalıydım. Türkiye’ye döndükten sonra kendimi modanın birçok alanında deneyimlerken buldum. Tasarımcı yanında çalıştım, ülkenin en büyük perakende devlerinden birinde gece kıyafeti departmanında danışmanlık verdim, tasarım ürettim. ‘Semi Couture’ hazır giyimle yurtdışına çıktım, ‘couture’ kıyafet alanında uzun süre hizmet verdim. Derken zayıf ve güçlü yönlerimin ortak noktası gelinler olduğunu anladım. Çünkü geçici trendler ilgimi hiçbir zaman çekmiyor, diğer taraftan trendleri sezon öncesinde yakalıyordum. Parsons’ta fütüristik olmak ticarette seni zorlayabilir demişlerdi ve renkli üretimlerimde özellikle iki sezon sonra herkesin alacağı renk ürünlerini daha gözler hazır olmadığında ürettiğimi gördüm.

Gelinlik tasarımlarımı teknolojiyi kullanarak ve trend kumaşları kullanarak hazırlıyorum. Yeni nesil tekstil malzemeleri keşfetmeyi çok seviyorum. Tüm tasarımlarımda ortak noktam kadının daima nahif, klas ve zarif görünümünü ortaya koymak. Romantizm eklemeyi, dişiliğini gizemli bir şekilde göstermeyi seviyorum. Ve en önemlisi insanların o özel güne hazırlanma telaşında olduklarını bilmek ve onlarla empati kurmaktan hoşlanıyorum. Son olarak da ‘couture’ gelinlik dikerken, dünyada bunun aynı gustoda hazır giyim versiyonunun eksikliğini gördüm.

- 2021 gelinlik trendlerinden bahseder misiniz?

Abartı ve gösteriş yeni nesile hitap etmiyor, gelinlik anlayışları bir önceki nesilden çok farklı. Onlar daha rahat ama iz bırakan, orijinal bir detayı olan, karakterlerini yansıtan ve stillerinden taviz vermedikleri modeller istiyor. Biz zaten son birkaç senedir gelinlerin ihtiyaçlarını dinleyip buna cevap veren, gelinlik konusunda trendleri belirleyici, yenilikçi ve bu konuda öncü olmak için çalışıyoruz.

Pandemi ile birlikte bu sezon düğün anlayışı da değişti. Aile arasında iki saatlik düğünler oluyor. Ama gelin yine fotoğraf verdiği için, hayalindeki tasarımlardan pek de uzaklaşma taraftarı değil. Üzerinde taşıdığınızda kiloluk elbiseler, kabartmaların olmadığı gelinliklerle, daha mütevazı mekanlarda nikah kıvamında düğünler yapılıyor. Biraz daha kilise düzeni ve kortej uygulamaları yapılmaya başlandı.

- Bir gelinde saç ve makyaj sizce nasıl olmalı?

Makyaj, gelinin karakterinin önüne geçmemeli. Masumiyetin ögelerini barındırmalı. Hafif pembeleşen dudaklar, doğru yüz hatları kontürü, ‘nude’ ton rujlar gelinlere yakışıyor. Saç modeli ise tamamen kıyafetin dekoltesine göre planlanmalı.

- Peki ya ayakkabı ve aksesuar seçimi…

Düğünde set takım takılmasını sevmiyorum. Eğer aile yadigarı bilezik veya küpe varsa takılabilir ama bence tek bir noktaya mücevher takılmalı… Örneğin, bir yüzükle finalize etmek... Ayakkabı da ise yine davetin süresi, yeri ve elbisenin altında ne kadar gözükeceğine göre planlanması gerekiyor. Beyaz veya şampanya tonları tercihim olurdu.

- Sizce bir gelinliği mükemmel yapan detaylar neler? 

Bence her şeyin bir arada olmadığı, tek bir detayda yoğunlaşan, kesimi üste çok iyi oturan net tasarımlar gelinliği mükemmel yapar.

- Şu an gelinlik alışverişinde olan kadınlara ne tavsiye edersiniz? Nelere dikkat etmeleri gerekir?

Gelinlik, gelin adayının üstünde nasıl duracağını bilmediğiniz tek giyim, sürekli denenen ve kalıbını bildiğiniz bir elbiseden çok farklı. Çok şaşırtıcı ancak ne zaman çok kararlı bir gelin görsem örneğin; “Ben kesinlikle straples tercih etmem” veya “Ben asla kabarık olmayan bir gelinlik giymek istemem” derse hep tam tersi bir gelinlikle çıkabiliyor. Her kalıbı denemeye açık olun, ama aynı zamanda normal zamandaki tarzınızdan da asla ödün vermeyin. O gün kendiniz gibi olmanız ve gelinliğinizin ruhunuzla birleşmesi “İşte bu tam ben!” demesi bu anı kusursuz kılar.

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 248
: 438
Kayıt tarihi
: 27.04.16
 
 

Almanya'da doğdu. Oradaki öğreniminin ardından üniversite eğitimi için Türkiye'ye döndü. Gazeteci..