Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '11

 
Kategori
Seçim
 

Bu yüzden Siyasete Mualifim...

Bu yüzden Siyasete Mualifim...
 

Seçimde oy kullananamam için engel...


Oyumu kullanacağım yer; liseyi okuduğum okul, 100. Yıl ticaret lisesi idi. Okulun bahçesinde üç adet bina var; 100. yıl ticaret lisesi, Mensucat santral lisesi ve yakında yıkımı olacak olan benim okuduğum okul binası var. 

Oyumu kullanacağım binaya yaklaştığımda bir baktım girişi bir basamak, hemen o basamağı aşıp içeri girdim. Beni sandalyede gören bir kaç kişi koştu yanıma gelip seçmen kağıdımı alıp kontrol ettiler ve oy sandığımın üçüncü katta olduğunu belirttiler. Kafayı kaldırıp koridorun sonundaki merdivenlere baktım on beş yirmi merdiven vardı. Tabi ki oraya gitmeden önce o okulda o merdivenlerin olduğunu biliyordum. 

Ben seçmen kağıdımı yukarı gönderince, oyumu kullanacağım sandığın başkanı yanıma gelip fiziksel durumumu görünce birkaç saniye baktı ve “yukarıdan sandığı indirmem yasak, sizin yukarı çıkmanız gerek” dedi, bende “ben o merdivenlerden kendimi çıkarttırmam o tehlikeyi göze alamam, düştüğümüz taktirde hem benim için hem de beni taşıyanlar için sonuç çok kötü olur… Oy kullana bilmem imkansız.” Dedim ve merdivenlerin ve okulun resmini çektim ve oradan ayrıldım. 

Oraya oyumu kullanmaya değil, aslında ben oraya oyumu kullanmamaya gittim. Oraya oy sandığımın odasına gidemeyeceğimi insanlara göstermeye gittim. Orada üç dört tanıdığa rastladım, hiçbiri beni oy kullanmak için üç kat yukarı merdivenlerden yukarı çıkartmaya aşağı indirmeye razı edemedi. “Ben öyle riski göze alamam, adam olup bizler düşünülüp zamanında adım atılsaydı, beni elinizle kolunuzla sırtınızla üç kat yukarı çıkartmaya kalkmazdınız” dedim. Bu lafı söyleyerek orada o beş on kişiye çok iyi bir ders verdim. Beni konuşmamdan dolayı tebrik eden bile oldu. 

Bana, orada bulunan kişiler tarafından "seni tekerlekli sandalyenle yukarı çıkartalım…" teklifinde bulunuldu, ama ben kabul etmedim "buraya oy kullanmamamız için önümüze konan engeli göstermeye geldim” dedim “bizlerin yaşamı her yerde böyle...” dedim. 

Bana göre; oy kullanmaya gittiğim bu seçimin, legalliği tartışılır. Hem bana oy kullandırma hem de “herkes gönül rahatlığıyla oyunu kullandı…” de. 

Kimse düşünmüyor mu? O merdivenlerden çıkarken beni taşıyanlardan birinin merdivene takılıp düşmesi halinde ben çok kötü duruma gelebilirim beni taşıyanlardan biri zarar görebilir. 

 
Toplam blog
: 120
: 522
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

His kaybı olmayan, sol tarafı felç, tekerlekli sandalyeli bir bedensel engelliyim... 1996 yılında..