Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '09

 
Kategori
Güncel
 

Bugün, ODTÜ Devrim stadyumuna EVRİM yazdık

Bugün, ODTÜ Devrim stadyumuna EVRİM yazdık
 

Fotoğraf: Aydın Tiryaki (ODTÜ, 13-3-2009)


ODTÜ Stadyumunun tribünlerinde 40 yıldır çok büyük harflerle DEVRİM yazar. 2008'de yazının üzerine bir kat boya daha sürülünce daha net bir şekilde görünmeye başladı. DEVRİM yazısının boyaları basamakların yalnızca dikey tarafında olduğu için yukarıdan bakınca görünmez, görmek için karşı taraftan bakmak gerekir.

TÜBİTAK yönetiminin Bilim ve Teknik dergisinde uyguladığı Darwin ve Evrim sansürünü protesto için güzel bir eylem organize edilmişti. ODTÜ öğrencileri, ODTÜ öğretim üyeleri ve ODTÜ mezunları öğleyin 12:30’da stadyumda toplanacaktı.

Toplantı saati gelmeden fotoğraf makinamı alıp stadyuma gittim. Henüz az kişi varken DEVRİM yazısı tam okunurken fotoğraflarını çektim. ODTÜLÜ hocalar gelmeye başladı. ODTÜ’de herkes hocadır, öğrenci hocadır, çalışanı hocadır, öğretim üyesi hocadır, mezun hocadır.

D harfini üzeri kapanmaya başladığında uzaktan alkış sesleri duyuldu. Kalabalık geldi ve D harfi tamamen kapandı. Artık stadyumun tribünlerindeki DEVRİM yazısı EVRİM olmuştu.

Bu görüntüyü çektikten sonra yerimin fotoğraf çekenlerin arasında olmak değil, D harfinin üzerindekilerin arasında olması gerektiğini düşündüm ve yerimi alıp alkışlara katıldım.

Bugün, ODTÜ’de iyi düşünülmüş, anlamlı ve güzel bir eylem vardı. ODTÜLÜLER olarak DEVRİM stadyumunda EVRİM’e ve Darwin’e sahip çıktık.

Ankara, 13 Mart 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..