Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '16

 
Kategori
Güncel
 

Bugün İstanbul’un Fethi’nin 563. yılı kutlanıyormuş; sanki Ay’a gittik, savaşın kutlaması mı olurmuş

Bugün İstanbul’un Fethi’nin 563. yılı kutlanıyormuş; sanki Ay’a gittik, savaşın kutlaması mı olurmuş
 

Yenikapı meydanına 500 bin kişi dolacak. İstanbul’un Fethi’nin 563. yılını kutlayacaklar. Hayırlı olsun. Ben gitmem; kutlamam da. Çünkü ortada kutlanacak bir şey yok.

Savaşlar insanların acılarıdır; acılar üzerine zafer kutlaması olmaz. Yunan İzmir’i yaktı yıktı. Bu da bir zafer. Yunanlı kutlasa hoşunuza gider mi? Ya da PKK öldürdüğü askerlerimiz için kutlama yapsa.

Orada 500 bin kişi Fethin 563. yılını kutlayacaklar. Ben ise burada bir kişi kutlamayı protesto ediyorum. Sayıyla doğruya varılmaz. Kim haklı? Zaman gösterecek ki gösteriyor zaten. Üç örgütle birden savaşıyoruz. İşte bu anlayış yüzünden.

Dünyada geçmiş zaferler kutlanıyor mu bilmiyorum. Bizde ise daha düne kadar kurtuluş günleri vardı. Israrla bunların gereksizliğini yazdım ve sanırım yavaş yavaş terk ediliyor. Muşlu çocuklar çöpten ekmek toplarken Muş’un kurtuluşunu kutlamak bana mantıklı gelmiyor.

İnsanlarımızın bu tür konularda hassas olduklarını biliyorum. Zaten başımıza ne geliyorsa bu hassasiyet yüzünden geliyor. Her millet geçmişiyle gurur duymak ister, bu çok normal. Ancak İstanbul’un fethi ve Malazgirt gibi zafer kutlamaları savaşın kutsanması anlamına geliyor. O günlerde bu savaşlar gerekliydi ama yani oldu bitti. İnsanlar ölmüş biz kutlamasını yapıyoruz. Zafer nedir ya, kelle kesmenin zaferi mi olur, sanki Mars’a gittik. Bunlar anlamsız kutlamalar. Türkiye gençliğinin fetih ruhundan alacağı hiçbir şey yok.

29 Mayıs’ta İstanbul’un Fethi, 26 Ağustos’ta Malazgirt, sonra 30 Ağustos, 9 Eylül… Savaşlarda ölenleri sessizce analım ama sevinç naraları atmanın anlamı yok, savaşın bayramı mı olurmuş!

Bizim kelle kesen atalarımızdan başka gurur duyacağımız bir şeyimiz yok mu Allah aşkına! Bunlara sarıldığımıza göre demek ki yok.

Türk’ün törelerini yaşatalım. Ergenekon’dan çıkışı dev bir gösteriyle anlatın mesela. Ya da peygamberin Medine’ye gelişini. Diğer halklar da varsa mit’lerini yaşatsınlar, mahsuru yok.

Bazı çevreler fetih günleri için büyük çaba içindeler. Yani fetih kutlamaları siyasi. Belli siyasetler bu kutlamalarla reklamlarını yapıyorlar. Bundan oy alıyorlar. Alpaslan’ı anlat desen bilmez. İddia ediyorum bugün içinde bulunduğumuz durumun bu anlayışla ilgisi var.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..