Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '09

 
Kategori
Sivil Toplum Kuruluşları
 

BÜRO MEMUR-SEN Çarşamba'da toplandı

BÜRO MEMUR-SEN Çarşamba'da toplandı
 

ÇARŞAMBA DA İLÇE DİVAN TOPLANTISI


Büro Memur Sen Samsun Şube Başkanı Fevzi Gül beraberindeki Yönetim Kurulu Üyeleri Çarşamba Büro Memur-Sen İlçe Temsilcisi Davut Saka ve ilçedeki Büro Memur-Sen Üyeleri ile birlikte Gölbaşı Restorantta İlçe Divan toplantısı düzenlediler.

Memur Sen Konfederasyonuna bağlı Büro Memur-Sen Samsun Şube Başkanlığı Çarşamba Gölbaşı tesislerinde yemek verdi.

Büro Memur Sen Samsun Şube Başkanı Fevzi Gül beraberindeki Yönetim Kurulu Üyeleri Çarşamba Büro Memur-Sen İlçe Temsilcisi Davut Saka ve ilçedeki Büro Memur-Sen Üyeleri ile birlikte Gölbaşı Restorantta İlçe Divan toplantısı düzenlediler.

Toplantı Büro Memur Sen Samsun Şube Başkanı Fevzi Gül’ün açılış konuşmasının ardından basına kapalı olarak devam etti.

Büro Memur Sen Samsun Şube Başkanı Fevzi Gül konuşmasında şunları söyledi;

Konuşmama başlamadan önce herkesi en kalbi duygularımla selamlıyorum.

Değerli dostlar,

Öncelikle toplantımıza göstermiş olduğunuz katılımlarınızdan dolayı yönetim kurulu ve şahsım adına hepinize teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum.

Değerli Dostlar,

Memur-Sen Genel Mali Sekreteri ve Büro Memur-Sen Genel Başkanımız Sayın Yusuf Yazgan, SGK Yönetim Kurulu üyeliği görevine başlamıştır. Genel Başkanımıza yeni görevinde başarılar diliyor, Camiamıza hayırlı olmasını temenni ediyoruz.

Emeğinden başka satacak bir şeyi olmayan ve emeği ile geçinmek zorunda olan değerli arkadaşlarım,

Sizinde bildiği gibi Adalet Bakanlığı çalışanları en fazla çalışan ve ücret yönünden en düşük ücreti alan kurum durumuna düşürülmüştür. Çalışanlar gece gündüz demeden çalışmakta ve hak ettikleri ücreti alamamaktadırlar. Adliye çalışanlarına insan onuruna yaraşır bir ücret verilmesini geri alınan nöbet ücretlerinin iade edilmesini ve Yol Tazminatlarının en kısa zamanda hakkaniyet ölçüleri doğrultusunda dağıtılacak şekilde yeniden düzenlenmesini talep ediyor ve sabırla düzeleceği günü bekliyoruz.

1) Yetersiz Maaş ve Maaş Adaletsizliği: Adliye çalışanları görevleri gereği iş yoğunlukları nedeni ile günün büyük bir kısmını çalışmak zorundalar. Ancak ücret olarak ise en düşük ücreti alan kurum durumundadırlar. Diğer kamu çalışanları ile adliye çalışanları arasında maaş yönünden adaletsizlik mevcuttur. Tek amaç eşit işe eşit ücret kuralının adliye çalışanları içinde uygulanmasıdır.

2) Nöbet ücreti: Personel Genel Müdürlüğünün 1.1.2006 tarih ve 80 sayılı genelgenin 9. maddesinde “657 Sayılı Devlet Memurları Kanununa dayanılarak çıkarılan ve 13.3.1975 tarihli ve yönetmelik hükümlerine uyulmak şartıyla suçüstü ve sivil savunma nöbetleri karşılığı nöbet tutan (Hakim ve Savcı hariç) personele yaptıkları fazla çalışmanın karşılığı mesai ücreti ödenmemesi kaydıyla idari izin verilmesi gerekir” hükmüne rağmen Adliye çalışanlarına kanuni olan bu izinleri verilmeyip, zorunlu olarak çalıştırılmaktadırlar. Ödenmekte olan nöbet ücretinin kaldırılmış olması ve yerine bir düzenleme getirilmemesi büyük mağduriyete sebep olmuştur.

3) Fazla Mesai: Adalet Bakanlığı çalışanları ayda 50 saat (165 TL)mesai ücreti alabilmekte mesaileri 50 saat ile sınırlandırılmış bulunmaktadır. Birçok Kamu Kurumu personeline ödenen mesai ücreti 422, 50 TL. ye yakındır. Bakanlık yetkilileri ile yapılan toplantıda söz verilmiş olmasına rağmen, bu konuda her hangi bir değişiklik bu güne kadar yapılmamıştır. Adliye personelinin mesaide geçirdiği sürenin fazlalığı ve iş yükü nazara alınarak en azından 3 katı olarak ödenen mesai ücretinin 5 veya 6 katına çıkartılması gerekmektedir.

4) Yargı Ödeneği: Adalet bakanlığı çalışanları özlük hakları yönünden 657 Sayılı yasaya tabi ise de, yargılama usulüne göre 2802 sayılı yasaya tabi olarak çalışmaktadırlar. Bu nedenle Hakim ve Savcılara brüt maaşlarının %10 oranında ödenen yargı ödeneğinin, Adalet Bakanlığına bağlı merkez ve taşra teşkilatı ile Yüksek yargı organlarının tüm personeline de ödenmesi hakkaniyet ölçülerine uygun olacaktır. Daha önce ödenmekte olan ancak sonradan kesilen ödenmeyen belge gelirlerinin % 5 i adli sicil personeline ödenmelidir.

5) İş Riski Tazminatı: Adalet Bakanlığı çalışanları yaptıkları ve yerine getirdikleri görev nedeniyle her zaman çok ağır bir risk altında oldukları malumdur. Daha önce Devlet Güvenlik Mahkemelerinde çalışanlar halen (CMK. 250 md. İle görevli) DGM tazminatı adı altında yaklaşık olarak 25 TL. gibi bir tazminat almaktadırlar. Ancak günümüz şartlarına göre bunun yeniden makul bir oranda düzenlenmesi gerekmektedir, çünkü en büyük riski bu mahkemelerde çalışanlar taşımaktadırlar. Yine bu mahkemelerde çalışanlar direk Bakanlıkça görevlendirildikleri için hukuk ve icra mahkemeleri gibi mahkemelerde komisyonca görevlendirilememektedirler. Günümüz koşullarına göre yeniden düzenlenerek tüm adliye çalışanlarına “İŞ GÜCÜ RİSKİ TAZMİNATI” adı altında ödeme yapılması gerekmektedir.

6) Adalet Hizmet Tazminatı: Halen Zabıt Katiplerine 4. dereceden itibaren ödenmekte olan Adalet Hizmet Tazminatının 7. dereceden itibaren tüm çalışanlara (zabit katipleri dışında kalan personelde dahil tüm çalışanlara) kademeli olarak ödenmesi ve 50 puan artırılması gerekmektedir. Çünkü 4. derecede bu tazminattan yararlanabilmesi için bir Zabıt Katibin 18 yıl çalışması gerekmektedir. Bu da tecrübeye sahip ve iş verimi yükselen katipleri mağdur etmektedir.

7) Ek Gösterge: Adliyedeki Yazı İşleri Müdürlerinin ek göstergesinin 2200 olduğu, Adalet bakanlığına bağlı kurum cezaevleri müdürlerinin göstergesinin 3000 olduğu, bu nedenle bu haksızlığın giderilmesi ve Yazı İşleri Müdürlerinin ek göstergesinin 3000 e Yükseltilmesinin uygun olacağı düşünülmektedir. Hiç bir kurumda bu şekilde bir uygulama bulunmamaktadır.

8) UYAP Tazminatı: Artık Adalet bakanlığının tüm işlerinin UYAP üzerinden yürütüldüğü düşünülürse ve çalışanlarının işlerinin veri girişine dönüşmüş olması nazara alındığında Zabıt Katipliğinin değiştirilip Veri Giriş Elemanı, Uzmanı veya Müdürlüğü olarak yeniden düzenlenmesi gerekmektedir. UYAP kullanımı yapan çalışanlarımıza UYAP tazminatı ödenmesi gerekmektedir.

9) Giyecek Yardımı: Giyecek yardımından yararlanan personele ödenen yardımın, günümüz ekonomik koşullarına uygun bir hale getirilmesi ve nakdi olarak ödenmesi hususunda gerekli çalışmanın yapılması (halen 7 TL. gibi komik rakamlar ödenmektedir.)

10) Görevde Yükselme: Halen Yazı İşleri Müdürlüğü Kadrosuna Müracaatlarda Aranan 8 yıl Hizmet şartının kaldırılıp 5 yıl fiili hizmet süresi olarak değiştirilerek 5 yıl fiili hizmette bulanan 2 yıllık tüm yüksek okul ve 4 yıllık fakülte mezunu olan Zabıt Katibi, veznedar, arşiv, veri hazırlama ve emanet memuru personelin sınava girebilmelerine imkan sağlanması. İcra Müdürlüğüne de halen Bakanlıkta çalışmakta olan ve Yazı İşleri Müdürlüğüne başvurma hakkına sahip olan tüm personelin müracaat edebilme imkanının getirilmesi. Yine görevde yükselme yönetmeliğinin değiştirilerek yardımcı hizmetler sınıfındaki personelin bir üst göreve yükselebilmesinin yolunun açılması gerekmektedir.

11) Personelin Yargılanma Usulü: 657 sayılı Devlet memurları Kanununa istinaden memurlara ait özlük haklarına sahip personel 657 sayılı kanuna istinaden yargılama işlemlerinin yapılması gerekirken personelin hakim ve savcı kabul edilerek 2802 sayılı kanuna göre yargılamasının yapılması büyük bir çifte standarttır. Ücret alırken 657 ye tabi diyeceksiniz, yargılarken 2802 ye insanların tabi olduğunu söyleyeceksiniz, Bu olur bir şey değildir.Bu çelişkinin giderilmesi gerekmektedir.

12) Ödüllendirme Sistemi: Başarılı olan personelin ödüllendirilmesi, iş bilgi ve becerisi ile sorumluluk duygusu gelişmemiş personelin eğitilmesi, bunun için özel tedbirler ve önlemler alınarak mesleğinde amirlerinin iş ile ilgili taleplerini en iyi şekilde anlayacak ve yerine getirecek personel olarak yetiştirilmesi gerekmektedir.

SONUÇ OLARAK: Yukarıda belirtilen hususların yerine getirilmesi yönünde yapılan çalışmaların değerlendirilmesi, bu hususların yerine getirilmesi durumunda, Avrupa Birliğine giriş aşamasında en çok ihtiyaç duyulan yargının, çağın ve bakanlığın ileriye dönük gelişimini sağlayacak çalışmaların temelini oluşturacağı bilinmelidir. Son yıllarda Bakanlıkça yargı alanında verimli, uyumlu ve düzenli çalışma adına yapılan; Medeni yasanın değiştirilmesi, TCK nın değiştirilmesi, UYAP vs. gibi çalışmaların düzenli bir sistem içerisinde yürütülebilmesi, ekonomik ve sosyal yönden güçlendirilmiş personeller tarafından yerine getirilebilecektir.Bu vesile ile çalışmalarımızın buna ışık tutacağını düşünmekteyiz. Bu nedenle de “ Geciken Adalet; Adalet Değildir” sloganıyla hareket eden tüm çalışanların bu taleplerinin değerlendirilmesi ve mümkün mertebe yerine getirilmesi, sendikalar ile hükümet arasında imzalanan MUTABAKAT metninin acilen uygulanması için gerekli hassasiyetin gösterilmesi yönünde çalışmaların yapılmasını talep ediyoruz”

 
Toplam blog
: 52
: 610
Kayıt tarihi
: 03.08.08
 
 

Fevzi GÜL Kimdir? 1973 Samsun- Bafra doğumlu olup, ilk ve lise öğrenimini Samsun'da tamamladı ve  A..