Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '09

 
Kategori
Sivil Toplum Kuruluşları
 

Helal etmiyorum!

Helal etmiyorum!
 

FEVZİ GÜL BMS ŞUBE BAŞKANI


Yıl 2006

Memurlara yönelik siyaset yasağının kaldırılması için talimat verdiğini açıklayan Sayın Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, şunları söyledi:
"Cumhurbaşkanı da memurlara yönelik siyaset yasağının kaldırılması gerektiğini söyledi. İşçiler yaparken memurların da yapması gerekir. Zaten siyasetin daniskasını yapıyorlar. Memurlara yönelik siyaset yasağının kaldırılması için çalışmalar yapıyoruz." Demişti.

Demesine demişti de; aradan 3 yıl geçmesine rağmen memurlar adına bu konuda en ufak bir gelişme dahi olmadı. Üstelik Başbakanımızın da deyimiyle siyasetin daniskalığını yapan memurlarımıza neden yasal zeminde siyaset yapma hakkı tanınmış değil bunu da anlamış değilim. Ve bunu anlamakta güçlük çekiyorum. Bu ayrımcılığın sebebi nedir? Ben bulamadım! Bunun sebebini eğer aranızda bir bileniniz varsa bana da anlatsın ki, ben de azıcık rahatlayayım. En azından bir sebebi varmış diye kendimi avutayım. Ama bilen biri çıkacağını hiç sanmıyorum. Çünkü gerçekten bunun mantıklı bir izahı yok ve olamaz da… İşçi statüsünde olan arkadaşlarımız bu yasal hakkını kullanırken neden memura farklı muamele sergileniyor? Yeri gelince bu ülkede herkesin seçme ve seçilme hakkı var diyoruz. Demesine diyoruz da hani nerde? Memurun seçilme hakkı nerede? Yeri gelince seçim arifesinde memurları ziyaret bahanesi ile kamu kurum ve kuruluşlarının içine kadar girip, icraatlarını anlatan siyasetçiler memurdan oy isteyebiliyor… Hatta memur, Milletvekili seçilenlere danışmanlık hizmeti bile sunuyor. Sakın aklınıza kötü bir şey gelmesin! Memur işini yapıyor, siyaset değil… Aman, aman!

“Devletin memuru siyaset yapmaz” geleneğinin artık değiştirilmesi gerekir. Eğer bu ülkede manav, bakkal, simitçi, boyacı ve bir işçi siyaset yapabiliyorsa memurlara da siyaset yapmasının önü açılmalıdır. Memurlara siyaset yapma hakkı tanındığı takdirde siyasete renk gelecek, siyasi seviye ve kalite de yükselecektir.

Memurlara siyaset yapmasının engellenmesi her ne sebeple olursa olsun mantıklı değildir ve yanlıştır. Memurun ayrımcılık yapacağı düşünülüyorsa eğer, bu doğru bir hipotez değildir. Bu olsa, olsa yanlış olan sıfır hipotezini kabullenmektir. Aksine memur herhangi bir partiye mensup olursa o ölçüde yaptığı işte daha adil davranmak zorunda kalacak, daha dikkatli davranacaktır. Çünkü yanlış bir karar verdiğinde ayrımcılığı da ortaya çıkacaktır. Zaten siyaset yapmalarına izin verilen işçi arkadaşlarımızda da böyle bir durum ortaya çıkmış da değildir. Memur arkadaşlarımızda da çıkmayacağı kesindir. Ama her nedense hep memur ile işçi arasında ayrımcılık yapılmaktadır. Bunu tarih hep tekerrür etmiştir. Toplu sözleşme ve grev hakkı onlarda. Siyaset yapma özgürlüğü onlarda. Sakın ola kıskandığımı falan düşünmeyesiniz. Ben birilerinin işçi ile memurlar arasında ayrımcılık yaptığını anlatmaya çalışıyorum yoksa “bu haklar onların hakkı değil” falan demeye çalışmıyorum. Bu haklar işçilerin analarının ak sütü gibi helal onlara…

Allah emekçiye daha çok versin ne diyeyim.

Ben hakkımı helal etmiyorum, memur ile işçi arasında ayrımcılık yapanlara.

Ben hakkımı helal etmiyorum, seçilme hakkımı elimden alanlara…


Fevzi GÜL

Büro Memur Sen Samsun Şube Başkanı

 
Toplam blog
: 52
: 610
Kayıt tarihi
: 03.08.08
 
 

Fevzi GÜL Kimdir? 1973 Samsun- Bafra doğumlu olup, ilk ve lise öğrenimini Samsun'da tamamladı ve  A..