Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Burun bilir

Burun bilir
 

İlk blog yazımın konusunu '' Burun'' olarak seçmemde desteği olan aile terbiyeme, beni yetiştiren eğitim sistemine ve ülkemizin sürekli gelişim içinde olan demokratik yapısına teşekkür ediyorum. Annem uzun ömürler versin düşündüklerimi yazıya döküp insanlarla paylaşacağım, desem ''her şeye burnunu sokma'' diye tepki verecektir. Ne de olsa annem, tüm anneler gibi saygı ve sevgiye layık o yüzden yazılarım sadece tecrübelerimi ve bilgilerimi içerecek. Satışta büyük etkisi olan 'Burun'' ile başlıyorum. 

Burun, anatomik olarak, yüz üzerinde alınla üst dudak arasında bulunan, dışa çıkıntılı, iki delikli koklama ve solunum organıdır. Burun şekli ile ilgili olarak karakter tahlilleri bile yapılmaktadır, örneğin düz eski, yunan tipi burun entellektüel bir yaradılış ve sanat işaretidir.Bu kimseler sevgi görmeselerde daima hürmet görürler.Satış ve pazarlamada burunun koku alması bizi ilgilendirir, bunu ''burun bilir'' olarak tanımlarız. Reklamlarda ki uyarıların %83'ünü gözlerinizle algılarsınız, ama koku en güçlü duygu tetikliyecisidir. Duyular ve Marka adlı kitabın yazarı Martin Lindstorm, bir günde hissettiklerimizin %75'ini kokular etkiler diyor. Koku Enstitüsüne göre insanlar bir yıl sonra kokuları %65 doğrulukla hatırlayabiliyorken, fotograftlardan hatırladıklarımızın %50'si sadece üç ayda kayboluyor. araştırmalardan umut vaat eden kokular geliyor. Singapur Ulusal Üniversitesinde araştırmacı olan Xiuping Lİ, bir yerde gizlenmiş olarak çikolata parçacıklı kurabiye kokusu yayan mumların bulunduğu odada ki kadınların, ani bir kararla kazak alma olasılığının kokusuz bir odada kine göre %17'ye karşılık %67 olduğunu ortaya koydu. Washington Devlet Üniversitesinden Dr. Eric Spangenberg, bir kadın giyim mağazasında hafif bir vanilya kokusu kullandı. Vanilya kokusunun kullanıldığı günlerde neredeyse satışlar iki kat arttı. Erkeler içinde aynı şeyin geçerli olup olmadığını merak eden Spangenberg, vanilya kokusunu kullandığı günlerde satışların düştüğünü, Fas Gülü kullanıldığı günlerde de %50 arttığını gözlemledi. 

Herkese bol satışlar. Müşterilerimizin nezle olduğu günlerde neler yapacağız ? Satışta 5 duyunun önemini unutmayın. 

 
Toplam blog
: 4
: 308
Kayıt tarihi
: 27.03.11
 
 

1963 yılında Ankara'da doğdum, babamın devlet memuru olması nedeniyle faklı okullarda eğtim gördü..