Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '08

 
Kategori
Blog
 

Bütün bloggerlerin okuması gereken bir yazı...

Bütün bloggerlerin okuması gereken bir yazı...
 

Kapınız çalındığında elinizde sizin yazdığınız bir blog yazısıyla iki polis sizi ifade vermek için savcılığa çağırdığında ne hissedersiniz?

16.1.2007 de üye olduğum milliyet blogda 16.2.2007 de yazdığım "Çocukları mutlu etmek" adlı yazımla 9. bloguma ulaşmıştım. O blog, çocuklara yardım etmek konusunu işliyordu. O sıralarda internet sitelerinden birinde, beğendiğim bir fotoğrafı yazıma eklemiştim. Yalnız o fotoğrafın altında bir isim olmadığı gibi, sitede bu fotoğrafların telif hakkı vardır diye bir kayıt da yoktu.

23.11.2007 tarihinde ise ilgili yazımdaki fotoğrafın şikayet üzerine yönetim tarafından kaldırıldığını ben sonradan öğrendim.

Polislerin elinde ise şikayet konusu olan fotoğrafla birlikte blog yazımın fotokopisi duruyordu. Erol bey siz misiniz? dediler, evet dedim, kullandığınız fotoğraf yüzünden hakkınızda savcılığa suç duyurusu var dediler. .

Fotoğrafı izinsiz kullanmam yüzünden telif hakları kanuna muhalefet suçundan ifademin alınması gerekiyormuş. Milliyet blog da tamamen amatör olarak yazı yazdığımı, kullanılan çocuk fotoğrafının kötü bir amacı olmadığını, ve ticari anlamda kullanılmadığını ifademde belirttim. Savcı uzlaşma istiyor musunuz? dediğinde ise 3 gün mühlet istedim.

İlgili dosyada fotoğrafı çeken bayanın adını ve adresini alarak işyerine gittim. Bayan bir şirket sahibiydi ve amatör bir fotoğrafçıydı. Kendisine beni savcılığa şikayet etmişsiniz dediğimde, “Olmaz öyle şey bu mümkün değil” dedi. Ben de fotoğraftan söz ettim. Milliyet blog da yazılan yazıların ticari amaçlı olmadığını ben de o fotoğrafı yazıma uygun bulduğum için kullandığımı söyledim.

Fotoğraf sahibi bayan, fotoğraflarının bir çok yerde kullanıldığını, hatta takvim gazetesinde o fotoğraf kullanılarak bir haber yapıldığını, hatta bu fotoğrafın terör örgütünün yayın organında bile gördüğünü , bu yüzden avukatına bu işlerin takibi için vekalet verdiğini söyledi. Bana, “Sizin için bir sorun yok, hallederiz dedi” Kendisiyle sohbet ettiğimizde, kendi çocuğunun olmadığını bu yüzden çocuk fotoğraflarına ilgi duyduğunu ve o yazımı da beğendiğini ekledi. Hatta bana fotoğrafını gönderirse, kendisinin bu fotoğraflarla ilgili duyduğu sıkıntısıyla ilgili bir yazı yazabileceğimi de söyledim. Kendisi memnun olacağını hatta kendi fotoğrafını kullanmam konusunda, “Bu sefer izin veririm” diye de espri yaptı. Aslında kullandığım fotoğraf konusunda da haberim olsaydı size izin verirdim dedi. Kendisi çok yapıcı ve kültürlü biriydi.

Ancak savcılığa vermem için kendisinden bir uzlaşma belgesi almam gerekiyordu. Kendisi hukuki konuları bilmediğini, bunu avukatından alabileceğimi söyledi ve beni ertesi günü arayacağını da ilave etti.

Bayan ertesi günü telefon ettiğinde, fotoğraf için hiçbir şekilde kendisi için bir bedel istemediğini, ancak avukatından o belgeyi almak için, avukata bir miktar masraf karşılığı ödeme yapılması gerektiği söyledi.

Avukatları çok yakından tanıdığımdan kendilerinin müvekkillerinin işlerinden daha önemli olarak kendi ücretlerini ön planda tuttuklarına bir çok defa tanık olmuşumdur. Avukatın Levent’teki yazıhanesine gittiğimde, durumu kendisine de anlattım. Bu uzlaşma belgesini alıp, savcılığa vermem gerektiğini de söyledim. Avukat bey, benim ücretimi öderseniz size bu belgeyi veririm. dedi.

Ben ücretiniz ne kadar dediğim de “5.000.-“ yani beşbin YTL. olduğunu söyledi.

Hemen oradan ayrıldım, fotoğraf sahibi bayana telefon edip, avukatın istediği ücreti söylediğim ve bir gün evvel “Ben bir şey istemiyorum” diyen bayan, avukatıma vekalet vermiştim, siz onunla anlaşın deyip, nazik bir şekilde telefonu kapattı.

Biraz sonra savcılığa gidip, uzlaşma istemediğimi bildireceğim.

Bundan sonra ise Cumhuriyet savcılığının açacağı kamu davasının muhatabı olacağım.

Bu nedenle, hiçbir blogger arkadaşımın tanımadığı sitelerden kaynak göstermeden fotoğraf ve yazı almamasını, mümkünse kendi çektikleri fotoğrafları kullanarak, özgün yazılar yazmalarını, aksi halde benim gibi başları ağrıyacağını bildirmek için bu yazıyı yazdım.

Hakkımda verilen karar aşağıdaki blog yazımda açıklanmıştır.

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=101713

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..