Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '08

 
Kategori
Güncel
 

Çağrı! Çözüm

Çağrı! Çözüm
 

Türkiye’nin en büyük sorunu eğitim, eğitim, eğitim...

Çorap söküğü misali
Oks denilen Sırat Köprüsü’nü geçemeyen çocuklar daha büyük bir engelle karşılaştılar ki sormayın gitsin.

MEB önceleri velilere öğrencinizi oturduğunuz yere yakın okula yazdırın diye yönlendirmede bulunuyor, okullarda ikametiniz farklıysa sorun çıkarıp bazense yüklü miktarlar adı altında bağışlarla kayıt yapıyordu. Lise kayıtlarında durum yine MEB tarafından değiştirilmiş.

Artık diploma notuna göre öğrenci alıyorlar. Ne ikametinizin etkisi var, ne de çocuğunuzun bitirdiği ilköğretim okulunun başarı durumunun.

Yani iki ilkokuldan mezun öğrencinin hangisinin diploma notu fazlaysa kaydediliyor, diğeri....

Okul kapıları, il milli eğitim kapıları velilerle dolu. Hiçbir çocuğumuz açıkta kalmayacak deniyor. İyi de oturduğu yerden bir saat uzaklıktaki liseye yönlendirilseniz neresi mantık bunun? Velinin maddi gücü var mı servis ücreti ödemeye? Ya çocuğun psikolojisi?

Bu hafta okullar açılıyor, kayıtlarda yine bu hafta içi...

Veliler şaşkın, öğrenciler gözlerinden akmaya hazır damlalarla üzgün...

MEB sessiz...

Seviyeyle girilecek artık ama sorun bu seneki kayıtlarda. Tabi bir de yetersiz liseler. Yoğunlukta olunca...
Liselerin çoğaltılması şart.
Hayırseverlere duyrulur.

 
Toplam blog
: 334
: 456
Kayıt tarihi
: 26.07.07
 
 

Yaşama değer veren bakış açısıyla biraz antika sayılabilecek düşüncelere sahip bir insanım. Geçmişte..