Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '08

 
Kategori
Spor
 

Canlı fikstür modeli kullanılsaydı son hafta Fenerbahçe-Galatasaray oynardı

Canlı fikstür modeli kullanılsaydı son hafta Fenerbahçe-Galatasaray oynardı
 

Futbol liglerimizde uygulanmak üzere canlı fikstür modeli önerimi yıllar önce hazırlamıştım ve 2006 yılında Milliyet Blog’da yayımlamıştım. Modeli şöyle açıklamıştım (1):

“Canlı Fikstür Modeli öneriyorum. Bu model, fikstürün kurayla değil, hesaplamayla oluşturulmasına dayanıyor. Canlı fikstür modeliyle hangi hafta hangi maçın oynanacağı sezon başından bilinmiyor. Ligde aynı yerler için oynayan takımların son haftalardaki maçlarını kendi aralarına oynamalarını sağlayacak düzenlemeler yapılmasını sağlıyor. Şampiyonluk yarışındaki takımlar son hafta maçlarını kendi aralarında yapıyorlar. Aynı şekilde düşme hattındaki takımlar da birbirleriyle oynuyorlar.”

Modelin ne kadar kolay olduğunu bir tabloyla anlatmıştım (2). Modelin o zamanki son sezon olan 2005-2006 sezonuna uygulamasının da başarılı olduğunu örneklerle anlatmıştım (3). Model 2006-2007 sezonunda ise çok başarılı görünmemişti.

2007-2008 sezonu için Canlı Fikstür modeli kullanılmış olsaydı son haftalarda hangi maçlar yapılacağını hesapladım:

31.Hafta:
Fenerbahçe-Kayserispor
Galatasaray-Beşiktaş
Sivasspor-Konyaspor

32.Hafta:
Fenerbahçe-Beşiktaş
Galatasaray-Konyaspor
Sivasspor-Kayserispor

33. Hafta:
Fenerbahçe-Sivasspor
Galatasaray-Kayserispor
Beşiktaş-Konyaspor

34. Hafta
Fenerbahçe-Galatasaray
Sivasspor-Beşiktaş
Kayserispor-Konyaspor

Göründüğü gibi son haftalarda şampiyonluk şansı olan 4 takım, Fenerbahçe, Galatasaray, Sıvasspor ve Beşiktaş kendi aralarında oynuyorlar.

Canlı Fikstür modeli, ikinci yarı fikstürünü ilk yarı sonunda yani 17. hafta puan durumumdaki sıralarına göre hazırlıyor. Son 5 haftanın fikstürü için 29. Hafta sonundaki puan durumu da kullanıyor. Sonuç olarak lig boyunca her takım birbiriyle oynuyor ancak hangi hafta hangi maç olduğu lig boyunca en az bir hafta önce belli oluyor.

2000-2001 sezonundai son haftalardaki iddiasız takımların kimi maçları hakkında yıllar sonra şike dedikoduları çıkınca Canlı Fikstür modelinin ne kadar işe yarayacağını kanıtlamıştım (4, 5).

Bu modeli Futbol Federasyonuna daha önce de önermiştim (6).

Canlı fikstür bir fikstürde olması gereken iki temel özelliği taşıyor:
1- Her hafta her takımın bir maçı oluyor.
2- Lig boyunca her takım birbiriyle iki kez karşılaşıyor.

Canlı fikstür bu özelliklere ek olarak hem şampiyonluk adaylarının hem de düşmeye aday takımların en kritik olan son haftalarda kendi aralarında oynamasını sağlıyor. Bunu her sezon garanti edemese de her zaman normal fikstürden daha iyi bir fikstür sağlıyor.

Futbol Federasyonuna bu Canlı Fikstür Modeli’nin yeniden öneriyorum.

(1) 18 takımlı lig için canlı fikstür önerisi (4-11-2006): http://blog.milliyet.com.tr/blog.aspx?BlogNo=12244
(2) 18 takımlı lig için canlı fikstür önerisi -2- (6-11-2006): http://blog.milliyet.com.tr/blog.aspx?BlogNo=12553
(3) 18 takımlı lig için canlı fikstür önerisi -3- (7-11-2006): http://blog.milliyet.com.tr/blog.aspx?BlogNo=12689
(4) Canlı fikstür modeli şike dedikodularını bitirir... -1- (28-11-2006): http://blog.milliyet.com.tr/blog.aspx?BlogNo=15336
(5) Canlı fikstür modeli şike dedikodularını bitirir (2000-2001 Sezonu) -2- (28-11-2006): http://blog.milliyet.com.tr/blog.aspx?BlogNo=15367
(6) Federasyonlara canlı fikstür modelini öneriyorum (13-6-2007): http://blog.milliyet.com.tr/blog.aspx?BlogNo=46335

Ankara, 13 Nisan 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..