Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '09

 
Kategori
Anılar
 

Çatıya saklanan bayram sabahları

Çatıya saklanan bayram sabahları
 

Beni her gördüğümde mutlu edenim.


Bugün bayram erken kalkın çocuklar!

Göz kapaklarım usulca açıldı güne, kulağımda sevgili Barış Manço' nun en duygusuz insanın içini kıpırdatan melodisi. İçim sevinçle doldu, güya ben çocukmuşum, sevgili annemin bizler için dikip başucumuzda giymemiz için duran fırfırlı oyalı boyalı elbise, gıcır gıcır kırmızı pabuçları ve ponponlu çorabı, ışıltılı tokaları bekleyen o küçük kızmışçasına kedi gibi gerindim.

O ne odada ki aynadan bana bakan bu kadın da kim ola? Gözleri, yüzü sanki yılların yükünü taşımaktan yorgun bakmakta. Ela gözlerinde bir ışık mı yanıyor ne? Tanıyorum sanki bu kadını, aşina bana dur bakalım.

Bana bakıyor halen. Kapatıyorum gözlerimi...rüya olmalı bu, rüya.

Annemin sesini duyacağım birazdan... -Haydi kızlar kalkın baban ve kardeşin bayram namazına gitti, kapı önü yıkanacak, toz alınacak kalkın bakın halen bitiremedim Fatma hanımın elbisesini... Ses kesilecek, dikiş makine sının sesi ninni gibi gelecek kulağıma...

Tıkır tıkır tıkır tıkır...

Ocağın üzerinde ki çaydanlığın içinde ki çayın kokusuna bayram sabahlarının yıldızı bol domatesli biberli ille de soğanlı kavurmanın kokusu karışacak... Bir koca kova su kapının önüne dökülüp özenle yıkanıp biterken uzaklardan koltuk altında namazlık, elinde çıtır çıtır simitlerin ve bembeyaz akça pakça iç elbisesi ve çıtır çıtır odun ateşinde güzel bir renk alan mantosu ile ekmeklerin neşe ile kıtırdadığı ekmeklerle, dört başı mamur bunca temizliğin çok ender yapıldığı, mis gibi sabun kokan evimize gireceği sevgili babam ve kardeşimin gelişi ile radyodan süzülen o meşhur oyun havaları ile mutlu bir şekilde sıcacık çayları duyumlayacağımız evimiz...

Bayram sabahlarımı özlüyorum...Nereye saklandılar? Sezen Aksu' nun şarkısında ki gibi çatıya saklanan aşk'ın yanında mı acep o güzel günler... Anılarımız var bayrama dair zamanı gelince usulca sandıktan çıkartıp paylaştığımız o hiç bitmeyen anılar… Gitgide azalmakta unutulmakta…Çocuklarımız torunlarımız merak ediyorum ne anlatacak ilerde keyif ile gözünden o günlerin güzelliğinin pırıl pırıl parlattığı yanağına kocaman bir gözyaşı damlası iner iken duyduğun acı ile karışık o keyfi bayrama dair.

Anılarımız hiç bitmesin eskimesin çocuklarımıza mirasımız para puldan ziyade yaşanası bayram sabahlarının o çocuksu sevincini duyabilecekleri bir dünya bırakabilmek umudu ile Sevgi saygı dolu mutlu bayramlara…

 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..