Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '07

 
Kategori
İnançlar
 

Çemberin neresindesin?

Çemberin neresindesin?
 

Ya dışındasındır çemberin ya da içinde yer alacaksın. Kendin içindeyken kafan dışındaysa?

Neresindeyiz bu kocaman yada küçücük çemberin?

Bazen durup düşünüyorum dinimin neresindeyim? Ne kadar inancım var?Nekadarını yaşıyorum? Din sadece namaz kılmak, oruç tumak, başörtüsü takmak mı? Bunları yapmıyorsam ben günahkar mıyım????Bu ve buna benzer bir çok soru var kafamda. Cevaplar da oluşuyor, zaman geçtikçe olaylara bakışım değişiyor. Şimdi bana öğretilen dinimi kendimce sorguluyorum.

Din ne kadar gözden kaçırsak da kültürümüze, nefesimize, ruhumuza hatta en önemlisi korkularımıza sinmiş. Korkular diyorum çünkü tüm eğitimimizde yapılan hata din eğitiminde de yapılıp korku aşılanmış ruhumuza. 'Allah yakar' , 'Allah çarpar', 'cehennemde cayır cayır yanarsın'....Bu büyük bir hatadır bence çünkü din matematik yada fen gibi bilmesek de yada sevmesek de yaşayabileceğimiz birşey değil.

Oysa İslam inancı yeryüzündeki en hoşgörülü din denebilir. Allah inancı aşkla olmalı. Cehennemin azabından korktuğum için değil verdiği binlerce nimete şükretmek ve ona olan aşkımı ifade etmek için ibadet etmem gerek diye düşünüyorum. Neresindeyim çemberin? İnanıyorum öyleyse içindeyim.

Ben bunları düşünürken insanların hala bitmez tükenmez saçma din polemikleriyle karşılaşmaktan hiç hoşlanmıyorum. Temelleri oturtmadan bir binanın çatısını yapmaya çalışıyorlar. Galiba o temeller oluşunca bu konuşmalar hiç olmayacak.

Umarım bir gün gelecek kalplerimizi temizleyip pasından arındıracağız ve herkes çemberin neresinde olmak istiyorsa orasında huzur içinde duracak. Her inanca saygılı huzur dolu bir ülke dileğiyle...


http://www.bodrumcup.com/2004/tr/04.asp
 
Toplam blog
: 8
: 494
Kayıt tarihi
: 27.06.07
 
 

1981 ocak doğumluyum. Çılgın bir kovayım diyebilirim. Matematik öğretmeniyim. Dünyada son kalan birk..